شناسهٔ خبر: 67166946 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهره برداری از فیبر نوری منازل و کسب و کار‌های شهر نشتارود

آیین افتتاح طرح فیبر نوری fttx منازل و کسب و کار‌های شهر نشتارود در دبیرستان رازی این شهر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، در این آیین معاون امور حقوقی دولت مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌های شهر نشتارود با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان آماده بهره برداری شد.

رضا باقری اصل افزود: با اجرای این طرح تعداد ۲ هزار خانوار این شهر تحت پوشش شبکه فیبر نوری رفته و در فاز دوم این پروژه امکان اتصال آنها به این شبکه فراهم می‌گردد. 

معاون امور مجلس وزارت ارتباطات گفت: حدود هفت و نیم میلیون خانوار در کشور تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته و این رقم تا پایان سال دوبرابر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون میزان ۱۱ کیلومتر حفاری و ۵ عدد کابینت و ۷۴ عدد FAT در این شهر توسط شرکت مجری و متعهد این پروژه (آسیاتک) نصب شده است تصریح کرد: از زمان ابتدایی اتمام کار تاکنون شرکت موفق به اتصال ۳۱۰ مشترک درخواست دهنده در این شهر به شبکه اینترنت پرسرعت بر بستر فیبر نوری شده است و مابقی مردم عزیز نیز می‌توانند با درخواست از طریق سامانه IRANFTTX.IR نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

در این آیین افتتاح اتصال منزل شهید و یک مجموعه هتل شهری و مدرسه دولتی رازی (دبیرستان دخترانه) به اینترنت پرسرعت بر بستر فیبر نوری متصل و تست سرعت آن انجام شد.

نظر شما