شناسهٔ خبر: 67166492 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پذیرش ۱۱ هزار کودک در بیمارستان اکباتان همدان

همدان- ایرنا- رئیس بیمارستان کودکان اکباتان همدان گفت: روزانه بیش از ۳۰۰ نفر به این مرکز درمانی مراجعه می کنند که یکماه گذشته بیش از ۱۱ هزار بیمار در این بیمارستان پذیرش شدند.

صاحب‌خبر -

دکتر غلام‌رضا کلوندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پزشکان متخصص کودکان در بخشهای بستری و سرپایی بیمارستان اکباتان شبانه روزی حضور دارند.

وی اضافه کرد: بسیاری از همراهان بیمار انتظار دارند کودک ابتدا توسط پزشک متخصص معاینه شود اما بر اساس نظام سطح‌بندی خدمات درمانی بیمار ابتدا باید توسط تریاژ معاینه سپس با توجه به شرایط بیمار به پزشک متخصص یا پزشک اورژانس ارجاع داده شود.

رئیس بیمارستان کودکان اکباتان همدان گفت: درمانگاه سرپایی این بیمارستان در شیفت صبح و عصر فعال شده و آماده خدمت‌رسانی به بیماران است.

کلوندی افزود: به منظور رفاه حال مردم تا ساعت ۲۴ شب پزشک متخصص در کلینیک ویژه مستقر همچنین ویزیت سرپایی توسط پزشک اورژانس انجام شده و در صورت نیاز به متخصیص مقیم ارجاع می‌شود.

وی اظهار کرد: پزشکان متخصص کودکان مقیم در بیمارستان به همراه رزیدنت های کودکان به صورت ۲۴ ساعته حضور دارند و اقدامات درمانی کودکان بستری و بستری موقت و تحت نظر را به صورت تمام وقت انجام می دهند.

رئیس بیمارستان کودکان اکباتان گفت: درمانگاه تخصصی سرپایی بیمارستان اکباتان برای بیمارانی که متقاضی ویزیت متخصص هستند و نیاز به خدمات اورژانس ندارند پیش بینی شده است.

کلوندی بیان کرد: یک پزشک متخصص در بخش ویژه کودکان و یک پزشک متخصص به‌صورت ۲۴ ساعته در بخش NICU مقیم است و پزشکان فوق تخصص به‌صورت آنکال و حضوری در شیفت صبح به معاینه و درمان کودکان می‌پردازند.

وی اظهار کرد: با توجه‌ به دسترسی راحت بیمارستان اکباتان و رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال حجم مراجعه به مراکز درمانی تخصصی کودکان افزایش‌یافته است.

رییس بیمارستان کودکان اکباتان افزود: این بیمارستان به‌عنوان قطب درمانی کودکان غرب کشور آماده خدمت‌رسانی به مردم در سایر استان‌ها است.

کلوندی اضافه کرد: تاکنون ۵۷۰ بیمار از سایر استان‌ها برای درمان بیماری خود به بیمارستان تخصصی و فوق تخصص کودکان اکباتان مراجعه کردند.

نظر شما