شناسهٔ خبر: 67166372 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در قالب پویش یادگار ابراهیم

افتتاح بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی راشد شهرستان زاوه

بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی راشد شهرستان زاوه افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

افتتاح بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی راشد شهرستان زاوه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی راشد شهرستان زاوه در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع و با زیربنای چهار هزار و ۱۰۰ متر مربع با حضور دکتر کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرماندار، مسئولان شهرستان و خیرین سلامت به صورت ویدئو کنفرانس توسط دکتر مخبر، سرپرست ریاست جمهوری افتتاح شد.

دکتر حسین ابراهیمی‌پور با اشاره به این‌که بیمارستان راشد زاوه هدیۀ دولت مردمی سیزدهم به مردم این منطقه است که پس از ۹ سال انتظار افتتاح می‌شود، افزود: برای ساخت و تجهیز این مرکز درمانی بیش از دو هزار میلیارد ریال هزینۀ شده است.

وی گفت: کلنگ احداث این طرح سال ۱۳۹۴ به زمین زده شد که در شش سال و تا شهریورماه ۱۴۰۰ حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که در سه سال گذشته با کار جهادی سرعت بیشتری گرفت و قرار بود به دست شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی افتتاح شود.

،رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه افزود:راه‌اندازی این مرکز درمانی از مطالبه‌های قدیمی مردم ولایت‌مدار شهرستان است که با بهره‌برداری از این پروژۀ بزرگ، گام مهمی در گسترش و توسعۀ خدمات سلامت در این منطقه برداشته خواهد شد.

دکتر ابراهیمی‌پور با بیان این‌که تجهیزات کامل این بیمارستان توسط متخصصان و شرکت‌های دانش بنیان داخلی ساخته شده است، هم گفت: بیمارستان راشد دارای چهار بخش اورژانس، بستری، کلینیک تخصصی، زایشگاه و دو بخش پاراکلینیکی آزمایشگاه و رادیولوژی است که دارای متخصصان اطفال، داخلی، قلب، روان‌پزشکی، ارتوپد و زنان است.

 

نظر شما