شناسهٔ خبر: 67166054 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

ضرورت تعویض کارت‌های پایان خدمت و معافیت سربازی

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه بر لزوم تعویض کارت‌های پایان خدمت و معافیت افراد تاکید کرد و از دارندگان این کارت‌ها خواست هرچه سریع‌تر نسبت به تعویض آن‌ها اقدام کنند .

صاحب‌خبر -

مسعود همتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمانشاه، اظهار کرد: تمام کارت‌های قدیمی معافیت و پایان خدمت فاقد اعتبار است و افرادی که برای تعویض کارت قدیمی معافیت و پایان خدمت اقدام نکرده‌اند لازم است هرچه سریع‌تر برای هوشمند سازی کارت خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: این دسته از افراد در صورت تعویض نکردن کارت، برای دریافت استعلام اصالت کارت و اخذ گذرنامه با مشکل مواجه می‌شوند.

معاون وظیفه عمومی پلیس کرمانشاه تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند برای تعویض کارت معافیت و پایان خدمت به هوشمند از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) اقدام کنند که در صورت وجود سابقه اطلاعات در سامانه وظیفه عمومی، حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز کارت هوشمند صادر می‌شود.

همتی اضافه کرد: با توجه به اینکه تاکنون بخش زیادی از کارت‌های هوشمند صادر شده است، با تعویض کارت‌های قدیمی معافیت و پایان خدمت، دستگاه‌های دولتی از جمله بانک‌ها و بیمه به صورت الکترونیکی وضعیت خدمتی افراد را استعلام می‌کنند.

وی گفت: با توجه به این موضوع افرادی که کارت خود را تعویض نکنند، قادر نخواهند بود از خدمات بانکی و بیمه بهره‌مند شوند؛ بنابراین بهتر است هرچه سریع‌تر نسبت به تعویض آن اقدام کنند.

نظر شما