شناسهٔ خبر: 67166019 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

سلامی: جامعه‌ای جوان می‌تواند در مقابل تهدیدها بایستد - اکونیوز

اقتصاد ایران: فرمانده کل سپاه گفت: جامعه‌ای پویا، رشید، صاحب حرکت و رشد است که جوانان آن سالم، صالح، پویا، خلاق، پرتحرک و پرانرژی باشند و جامعه‌ای می‌تواند در مقابل تهدیدها و جنگ‌ها و آسیب‌ها بایستد که پیکره جوان آن کارآمد، پرطراوت، سالم و با نشاط باشد.

صاحب‌خبر -
- اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم،‌ سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در آیین افتتاح مرکز چند منظوره شهید زیادیان سپاه تهران بزرگ اظهار کرد: بازدید امروز ما از این مرکز جنبه‌های تلخ و بسیار شیرینی داشت؛ تلخ از این جهت که این بلای خانمان‌سوز و ویران‌گر موادمخدر توانسته بر بخشی‌از جامعه جوان ما نفوذ کند و آن‌ها را از شرایط یک زندگی سالم محروم کند.

وی گفت: این برای ما قابل تحمل نیست چراکه ما در فرهنگ اسلامی و ملی با این شعر زیبای شاعر گرانقدر تاریخ که «بنی آدم اعضای یکدیگرند ...» زندگی می‌کنیم و اگر بر یک عضو، حتی یک عضو جامعه مشکلی یا نقصی و زخمی وارد شود همه پیکره ملت ایران احساس درد می‌کنند چراکه ما با قلب‌هایمان باهم پیوند داریم و اعضای یک پیکره واحد هستیم و هیچکس در این سرزمین بدون احساس آرامشِ مردم احساس آرامش ندارد و همه ما در مقابل این مخاطرات مسئول هستیم‌ و باید مسئولانه عمل کنیم.

فرمانده کل سپاه افزود: جامعه‌ای پویا، رشید، صاحب حرکت و رشد است که جوانان آن سالم، صالح، پویا، خلاق، پرتحرک و پرانرژی باشند و جامعه‌ای می‌تواند در مقابل تهدیدها و جنگ‌ها و آسیب‌ها بایستد که پیکره جوان آن کارآمد، پرطراوت، سالم و با نشاط باشد.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه موادمخدر عامل سست‌شدن روح اراده، قوت ذهنی، قوای جسمی و روح معنوی انسان‌ها می‌شود، گفت: مواد مخدر بنیادهای خانواده را سست و انسان را از زندگی محروم و قوه ذهن انسان را تخدیر می‌کند و از انسان موثر که می‌تواند دنیا را تغییر دهد انسانی بی‌اثر می‌سازد.

وی تصریح کرد: هر یک جوان می‌تواند آینده جهان را تغییر دهد و منشا جریانی قوی برای پیشرفت جامعه باشد؛ یک جوان معادل همه جوانان است و احیا یک نفر و بازگردان آن به زندگی معادل احیا کل بشریت است و قتل یک انسان اگر بدون حجت شرعی باشد معادل قتل همه انسان‌هاست.

فرمانده کل سپاه عنوان کرد: انسان، زیباترین مخلوق عالم هستی است؛ او نیکوترین و زیباترین و درخشنده‌ترین جلوه آفرینش است و این پدیده(اعتیاد) خطری جدی بر شاکله انسانی و جامعه است و باید با آن مبارزه کرد و همان‌طور که مقابل تهاجم دشمن خارجی و فرهنگی و تحریم، مقاومت و ایستادگی می‌کنیم باید مقابل آن بایستیم.

سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه یکی‌از رسالت‌های اصلی سپاه مصونیت‌بخشی به نسل جوان در مقابل تهدیدات و آسیب‌هایی است که  هویت و شرافت  او را تهدید می‌کند، تاکید کرد: انسان یک هویت جسمانی نیست و ترکیبی از جسم و روح الهی است و ترکیب روح و جسم، یک انسان کامل را شکل می‌دهد و یکی‌از هدف‌های ما این است که جوانان را از این خطر جهانی و خانمان‌سوز نجات دهیم.

وی ادامه داد: دشمنان از هر زاویه‌ای تلاش دارند جوامع را با ترویج اعتیاد و ابتذال و دور نگه‌داشت از حقیقت زندگی، زوال و فروپاشی را در شخصیت جوانان ایجاد و آن‌ها را با بحران شخصیت روبه‌رو کنند و خانواده را سست و فروپاشند و نعمت زندگی شیرین را از مردم بگیرند و ما برای این پدیده باید برنامه داشته باشیم.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: آنچه امروز در این مرکز مشاهده کردیم حکایت از یک ایمان و باور مستحکم و همت و دلسوزی بیش‌از اندازه و فداکاری برای نجات انسان‌ها و وفاداری به اصول و تجلی احساس عمیق برای نجات هم بود و این اردوگاه با فضای زیبا و مجموعه کارگاه‌ها و استراحتگاه‌ها و ورزشگاه‌ها و درمانگاه‌ها توانسته فضایی را برای بازگشت جوانان به زندگی فراهم کند و نشان دهد که هیچ انسانی در این جامعه مورد غفلت واقع نمی‌شود و نظام اسلامی به همه انسان‌ها و به جسم و جان و سلامت انسان‌ها می‌اندیشد.

سرلشکر سلامی ادامه داد: وقتی انسان‌هایی این‌چنین دلسوز هست و به انسان درمان و آموزش ارائه می‌دهد و برای آن‌ها زمینه اشتغال فراهم می‌کند و با خانواده‌های آن‌ها مرتبط است و از تحقیر شخصیت جلوگیری می‌کنند و کار بسیار مشکل را سهل می‌کنند و از زندگی و سلامت خود می‌گذرند باید دانست که واقعا این کارها جز برای خدا نیست و کسی جز برای رضای خدا این کار را نمی‌کند.

وی عنوان کرد: در پایان توصیه‌ام به برادران مددجو این است که با اراده عمل کنند و همکاری کنند تا به نحو شایسته از این فضا استفاده کنند و آینده درخشانی را برای خود و خانواده رقم بزنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما