شناسهٔ خبر: 67165771 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ضرورت همکاری دستگاه‌های مربوطه در ساماندهی کودکان کار در خوزستان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان گفت: دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی در استان به وظیفه و تکلیف قانونی خود به منظور ساماندهی کودکان کار عمل کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، صادق جعفری چگنی در بازدید از مرکز نگهداری کودکان کار در اهواز افزود:  جمعی از کودکان آسیب دیده که به دلایل مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از تحصیل و دیگر امکانت بازمانده اند؛ در مرکز روزانه کودکان کار و خیابان گلشن آل طا‌ها خدمات دهی می‌شوند.

وی افزود: با راه اندازی مجتمع حمایتی قضایی شوق زندگی در مرکز استان، دستگاه‌های مختلفی برای بهبود وضعیت این قشر از کودکان تلاش کرده اند.

دادستان عمومی و مرکز انقلاب مرکز خوزستان  با اشاره به حمایت و همکاری دستگاه قضا برای تسهیل در امور این مراکز بیان کرد: مجتمع شوق زندگی که مسئولیت آن بر عهده دادگستری مرکز استان است با هدف تمرکز در ارایه خدمات به کودکان و نوجوانان و افراد آسیب دیده اجتماعی فعالیت می‌کند.  طبق قانون حمایت از کودکان و نوجوانان ۱۸ دستگاه دولتی و سازمان وظیفه حمایت و ارایه خدمات به افراد آسیب دیده اجتماعی را برعهده دارند که سازمان بهزیستی به عنوان متولی و استانداری نیز در حوزه راهبردی از جمله این دستگاه‌ها هستند.

جعفری چگنی گفت:  در بحث کمک‌های مردمی به کودکان کار توصیه می‌شود مردم کمک‌های خود را به مراکز رسمی و موسسات خیریه ارائه کنند.

کریمیان، مدیر کل بهزیستی خوزستان نیز در این بازدید گفت:  در اهواز ۲ مرکز روزانه حمایتی و آموزشی کودک و خانواده و ۲ مرکز شبانه روزی کودکان خیابانی پسرانه هفت تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۸ سال فعال است و  در شهر‌هایی که مراکز ساماندهی وجود ندارد از طریق اورژانس ۱۲۳ و موسسات غیردولتی و مراکز مثبت زندگی کار ساماندهی این کودکان انجام می‌شود.

<div id="video-display-embed-code_11212349"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4258806/11212349?width=600&height=350"></script></div>

 

 

نظر شما