شناسهٔ خبر: 67165668 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

اعلام ویژگی‌های متفاوت پنج مناظره انتخاباتی نامزدها

رئیس سازمان صدا و سیما در دیدار با مدیران رسانه‌ها ضمن تبیین رویکردهای رسانه ملی در طراحی برنامه‌های تبلیغاتی انتخابات ریاست‌جمهوری، به ذکر ویژگی‌های متمایز پنج مناظره انتخاباتی پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،به نقل از روابط عمومی سیما پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما در دیدار صمیمانه با جمعی از مدیران رسانه‌ها، با اشاره به اینکه از چند روز قبل و با اعلام نامزدهای تأیید صلاحیت‌شده از سوی وزارت کشور، به‌طور رسمی‌ پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای ریاست‌جمهوری را آغاز کرده‌ایم، گفت: انتخابات ریاست‌جمهوری را می‌توان نقطه اوج فعالیت‌های رسانه‌ها تلقی کرد که معمولاً آن‌ها را از چند ماه قبل درگیر برنامه‌ریزی و آماده‌سازی فرایندها می‌کند. اما با شهادت غم‌انگیز آیت‌الله رئیسی، این مسیر تغییر کرد و ما نیز در رسانه ملی، به‌رغم آنکه عزادار این غم بزرگ بودیم، بلافاصله ستاد انتخابات صدا و سیما را تشکیل و در یک بازه زمانی ۲ تا سه‌ هفته‌ای آماده ورود به مراحل عملی کار شدیم.

جبلی با اشاره به اینکه ستاد انتخابات در همه بخش‌ها و معاونت‌های سازمان شکل‌گرفته و برنامه‌ریزی کردیم که چند هدف را محقق کنیم، اظهار کرد: هدف نخست، آنکه کمک کنیم انتخاباتی در تراز جمهوری اسلامی‌ برگزار شود. دوم، آن که آسیب‌های دوره قبل را بررسی و آن‌ها را کنترل کنیم. سوم مددرسانی به نامزدها برای تبلیغات و از سوی دیگر، فراهم‌آوردن زمینه‌ای برای شناخت هرچه بهتر مردم از نامزدها است؛ به‌نحوی که همگان فرصت مقایسه افراد و انتخاب اصلح را پیدا کنند.

وی به نظرخواهی و مکاتبه با اندیشکده‌ها، دانشگاه‌ها و نخبگان برای طراحی برنامه‌ها و محور سؤالات مناظره‌ها هم اشاره کرد و گفت: تغییراتی در برنامه‌های تبلیغاتی در این دوره ایجاد کرده‌ایم که خودش را در ۲ مورد میزگردهای تخصصی و مناظرات نشان خواهد داد.

رئیس رسانه ملی افزود: در میزگردها هر نامزد می‌تواند با حضور ۲ مشاور خود شرکت کند. سه کارشناس در مقابل نامزدها با تفکر و طیف فکری متنوع می‌نشینند و ۹۰ دقیقه فرصت گفت‌وگو، چالش و پرسش و پاسخ کارشناسی ازسوی افراد شناخته‌شده و وزین وجود دارد. هدف از این ۱۸ میزگرد این است که مردم کاملاً و به‌طور دقیق متوجه دیدگاه‌های نامزدها شوند.

جبلی همچنین به ویژگی‌های متمایز پنج مناظره انتخاباتی پیش رو اشاره و عنوان کرد: در این دوره سطح نخبگی و کارشناسی سؤالات را بالاتر برده‌ایم. برنامه‌های متنوع دیگری نیز طراحی شده است که با حضور نمایندگان نامزدها برگزار می‌شود.

در این نشست جمعی از مدیران خبرگزاری‌ها و مطبوعات که از جمله آن‌ها می‌توان به مدیران‌عامل و و مسئول خبرگزاری‌های ایرنا، مهر، میزان، ایسنا و روزنامه‌های ابتکار، شرق، سازندگی، جوان، ایران، آرمان ملی، صبح نو، فرهیختگان، جام‌جم، هفت صبح و همشهری اشاره کرد، دیدگاه‌ها، نظرات، دغدغه‌ها و پیشنهادهای خود در خصوص برنامه‌های تبلیغاتی رسانه ملی برای چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری را با رئیس رسانه ملی در میان گذاشتند.

۲۲۰۵۷

نظر شما