شناسهٔ خبر: 67165490 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: روابط مختلف چهارمحال و بختیاری با ژاپن افزایش می‌یابد

شهرکرد - ایرنا - استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به حضور سفیر ژاپن در تهران در این استان گفت: براساس توافق انجام شده تلاش می‌شود روابط این استان با ژاپن در بخش‌های مختلف تقویت و افزایش یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز پنجشنبه در حاشیه دیدار با سفیر ژاپن در خصوص توفق‌های به عمل آمده در این دیدار افزود: استفاده از فناوری(تکنولوژی) و توانایی‌های ژاپن برای توسعه زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی از جمله این توافق‌ها بود.

وی با اشاره به اهدای یک دستگاه ام آر ای از سوی ژاپن به چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بازدید از روند کار این دستگاه از مهمترین هدف‌های سفر سفیر ژاپن به این استان است که در صورت مثمر نتیجه بودن، این همکاری توسعه پیدا کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: توافق در خصوص صیانت محیط زیست و پایدارسازی آب و استفاده از تجربیات 2 طرف از دیگر توافق‌های مهم این نشست است.

وی حفاظت از جنگل به خصوص جنگل بلوط و همچنین تبادل اطلاعات آموزش و فناوری(تکنولوژی) بین دانشگاه ژاپن و شهرکرد را از دیگر موارد مطرح در نشست با سفیر ژاپن اعلام کرد.

سفیر ژاپن در تهران نیز با ابراز رضایتی از همکاری با چهارمحال و بختیاری گفت: ژاپن در خصوص توسعه و تقویت زیرساخت‌های پزشکی همکاری‌های خود را با این استان تقویت می‌کند.

تسوکادا تاماکی (Tamaki Tsukada) افزود: همچنین تلاش می‌شود همکاری‌های خود را در خصوص کشاورزی، محیط زیست و منابع آبی با چهارمحال و بختیاری تقویت و دانش و از دانش و تجربه هر دو کشور استفاده شود.

به گزارش ایرنا، یک دستگاه MRI با قدرت ۱.۵ تسلا و برند زیمنس، از سوی کشور ژاپن و از طریق سازمان بهداشت جهانی(WHO) شهریورماه ۱۴۰۲به استان چهارمحال و بختیاری اهدا شد.

MRI (ام آر ای) روشی است برای بررسی اندام‌های داخلی بدن است که از امواج مغناطیسی، امواج رادیویی و یک کامپیوتر برای تولید تصویر اندام‌های بدن استفاده می‌کند. پزشک با استفاده از تصویربرداری دستگاه ام آر آی می‌تواند به بافت درونی بدن نفوذ پیدا کند و با مشاهده و تهیه این عکس علت درد بیمار را تشخیص دهد.

نظر شما