شناسهٔ خبر: 67165166 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اخبار کوتاه پلیس فارس؛

از کشف انبار احتکار لوازم پزشکی تا دستگیری سارق درون خودرو

زهرا عسگری

در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است، اخباری نظیر کشف انبار احتکار و قاچاق لوازم پزشکی و بهداشتی، کشف کالاهای قاچاق، دستگیری سارق درون خودرو، دستگیری شکارچیان متخلف و... مشاهده می‌شود.

صاحب‌خبر -

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس امروز، ۲۴ خردادماه از پلمب انباری خبر داد که ۱۲۸ میلیارد ریال لوازم پزشکی و بهداشتی درون آن احتکار و قاچاق شده بود و گفت: در اجرای طرح‌های مقابله با محتکران کالاهای اساسی و همچنین قاچاق، روز گذشته ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان موفق شدند یک انبار نگهداری لوازم پزشکی و بهداشتی احتکار را در یکی از محله‌های شیراز شناسایی کنند.

سردار یوسف ملک‌زاده ادامه داد: ماموران با انجام تحقیقات لازم و حصول اطمینان از احتکار کالا در انبار مذکور با هماهنگی مرجع قضایی به همراه کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این انبار، انواع لوازم پزشکی و بهداشتی احتکار و قاچاق کشف شد، تصریح کرد: ارزش کالاهای کشف شده توسط کارشناسان مربوطه، ۱۲۸ میلیارد ریال برآورد شده است.

ملک‌زاده با اشاره به اینکه پلیس با هرگونه اقدامی که به اقتصاد کشور لطمه وارد کند به شدت برخورد می‌کند، از شهروندان درخواست می‌شود هرگونه اخبار مربوط به فاچاق و احتکار کالا را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند تا اقدامات قانونی در اسرع وقت انجام شود.

دپوی ۲۵۰ میلیاردی قاچاق در شهر صدار لو رفت

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس همچنین از کشف انواع پوشاک خارجی قاچاق به ارزش ۲۵۰ میلیارد  ریال در بازرسی از یک باغ در شهر صدرا خبر داد و گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی از وجود مقادیری کالای قاچاق در یک باغ در یکی از محله‌های شهر صدرا مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی قضایی به محل‌ مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان مقادیر انبوهی پوشاک که خارجی و قاچاق بود را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و تحویل مرجع قضایی شد.

ملک‌زاده قاچاق را آفت بزرگی در راه رشد اقتصاد برشمرد و با بیان اینکه مبارزه با آن یکی از اولویت‌های مهم به شمار می‌رود از شهروندان درخواست می‌شود از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ هرگونه اطلاعات و اخبار در این خصوص را به پلیس اطلاع دهند.

توقیف لکسوز ۳۰۰ میلیاردی قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف سواری لکسوز خارجی قاچاق به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران پلیس آگاهی و پلیس راهور  این شهرستان حین کنترل وسایل نقلیه عبوری در سطح شهر و گشت‌زنی به یک دستگاه خودرو سواری لکسوز با پلاک گذر موقت مشکوک شده و برای بررسی آن را متوقف کردند.

محمد یوسفی اظهار کرد: در بررسی صورت گرفته مشخص شد، این خودرو به صورت قاچاق وارد کشور شده و فاقد مدارک لازم است.

فرمانده انتظامی لارستان از معرفی راننده به مرجع قضایی خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش خودرو را بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

وی در پایان مقابله با قاچاق را نیازمند عزم همگانی و همکاری همه دستگاه‌ها و مردم عنوان کرد و گفت: پلیس با تمام توان با قاچاقچیان و اخلالگران نظم و امنیت اقتصادی مقابله می‌کند.

کشف ۳۱۷ هزار و ۸۰۰ نخ سیگار قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از کشف ۳۱۷ هزار و ۸۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق و دستگیری یک نفر متهم خبر داد و گفت: مأموران انتظامی پاسگاه گویم حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک خودرو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

اسماعیل زراعتیان با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو  ۳۱۷ هزار و ۸۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق کشف شد، گفت: در این خصوص یک نفر نیز دستگیر شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

کشف بیش از ۷۵ کیلو تریاک در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز همچنین از کشف ۷۵ کیلو و ۸۸۵ گرم تریاک و دستگیری ۲ نفر در یکی از محله‌های این شهرستان خبر داد و افزود: مأموران کلانتری ۳۱ جنت شهرستان شیراز با اقدامات پلیسی مطلع شدند افرادی در منزل اقدام به نگهداری مواد مخدر می‌کنند که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

زراعتیان افزود: ماموران با هماهنگی مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل، ۷۵ کیلو و ۸۸۵ گرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان درخواست کرد در صورت اطلاع از فعالیت سوداگران مرگ، بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

شکارچیان غیرمجاز در دام پلیس کوه‌چنار

جانشین فرمانده انتظامی کوه‌چنار از دستگیری ۲ نفر شکارچی غیرمجاز و کشف ۵۰ کیلو گوشت حیوان از نوع گراز در این شهرستان خبر داد و افزود: مأموران انتظامی کوه‌چنار حین بازرسی کنترل خودروهای عبوری به یک سواری پراید مشکوک و با هناهنگی قضایی آن را متوقف کردند.

پرویز ارجمند ادامه داد: مأموران در بازرسی از خودرو توقیف شده، میزان ۵۰ کیلوگرم لاشه و گوشت حیوان از نوع  گراز را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی کوه‌چنار با اشاره به تشکیل پرونده مقدماتی و معرفی متهمین به مراجع قضایی، از برخورد قاطع پلیس در مواجهه با شکارچیان غیرمجاز خبر داد و از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک در این زمینه مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰به پلیس اعلام کنند.

دستگیری سارق محتویات درون خودرو  در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از دستگیری سارق و کشف ۱۵ فقره سرقت درون خودرو خبر داد و گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت محتویات درون خودرو در سطح شهرستان  جهرم، موضوع به‌ صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری ۱۲ مطهری این فرماندهی قرار گرفت.

علی‌‎اصغر محمدپور افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضایی با انجام اقدامات پلیسی و گشت زنی‌های هدفمند در سطح حوزه استحفاظی‌ یک نفر سارق حرفه‌ای محتویات درون خودرو را شناسایی و آن دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی جهرم با اشاره به اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۵ فقره سرقت محتویات درون خودرو اعتراف کرد، گفت: سارق پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

محمدپور از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را سریعا از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

گنج‌یابی که به گنج نرسید

فرمانده انتظامی خرامه از کشف یک دستگاه گنج یاب قاچاق به ارزش یک میلیارد  ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: مأموران انتظامی خرامه حین گشت زنی در محورهای مواصلاتی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

زمان‌الله کریمی افزود: با هماهنگی قضایی در بازرسی از این خودرو یک دستگاه گنج‌یاب قاچاق به همراه متعلقات مربوطه کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی راننده به مرجع قضایی، گفت: ارزش  دستگاه کشف شده برابر نظر کارشناسان یک میلیارد ریال برآورد شده است.

انتهای پیام

نظر شما