شناسهٔ خبر: 67164667 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ادامه پدیده شرجی در خوزستان

پدیده شرجی تا هفته آینده در خوزستان ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

ادامه پدیده شرجی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بنا بر بررسی نقشه‌های هواشناسی، طی بعد از ظهر امروز با جنوبی شدن جریانات بر روی خلیج فارس، ابتدا در سواحل  جنوبِ شرقی و به تدریج تا اوایل فردا تا بخش‌های مرکزی و غربی شاهد افزایش رطوبت و شرجی خواهیم بود. این روند طی صبحگاه و شامگاه شنبه و یکشنبه (به ویژه شنبه)، در نیمه جنوبی (به ویژه سواحل)، بخش‌های مرکزی و غربی ادامه خواهد داشت. دوشنبه فقط سواحل جنوبی شرجی خواهد بود.

محمد سبزه زاری با اشاره به اینکه طی اواسط امروز وزش باد‌های متوسط و تندباد‌های لحظه‌ای در بخش‌های غربی و جنوبِ غربی و مرکزی، سبب خیزش گردوخاک‌های محلی و موقتی خواهد شد، افزود: همچنین تا هفته آینده با توجه به گذر موج ضعیف بارشی و بالابودن برخی از ضرایب ناپایداری در مناطق مرتفع شرقی و شمالی احتمال رشد ابر و رگبار‌های پراکنده و به خصوص رعدوبرق دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: تا روز یکشنبه نوسانات محسوس دمایی وجود ندارد. سپس طی دوشنبه دما افزایش خواهد یافت و تا پایان هفته تداوم خواهد داشت. همچنین طی روز دوشنبه تا پایان هفته افزایش سرعت وزش باد در بخش‌های غربی و جنوبِ غربی و تا حدودی مرکزی پیش بینی می‌شود. شمال خلیج فارس نیز تا اواسط هفته آینده در برخی از ساعات نیمه مواج خواهد بود.

در شبانه روز گذشته کشاورزی اهواز و صفی آباد دزفول با ۴۵.۴ و ایذه با ۲۰.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان گزارش شده اند. در این مدت نیز    بیشینه و کمینه دمای اهواز  ۴۴.۷ و   ۲۸ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

نظر شما