شناسهٔ خبر: 67164212 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مبارزه با عوامل خسارت‌رسان به غلات در حدود ۸۰۰ هکتار از مزارع گناباد انجام شد

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: مبارزه با عوامل خسارت رسان به غلات از جمله "سن" از ابتدای سال زراعی کنونی در ۷۹۴ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از گناباد؛ اسماعیل قربانی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: سه هزار و ۴۰۵ هکتار از مزارع غلات گناباد از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون پایش و رصد شد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی، گرمی هوا و کاهش بارندگی سال گذشته اهمیت کنترل عوامل خسارت رسان به غلات از جمله سن غلات، علف‌های هرز و پایش آفت قرنطینه‌ای برگ‌خوار پاییزه در اولویت اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی گناباد قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد بیان کرد: با عنایت به شرایط مساعد آب و هوایی ، افزایش بارندگی و پیش بینی احتمال شیوع بیماری‌های برگی و افزایش تراکم آفات به ویژه سن غلات، عملیات پایش و مبارزه با عوامل خسارت زا از دی ماه سال گذشته در این شهرستان آغاز شد.

قربانی اعلام کرد: مبارزه با عوامل عوامل خسارت رسان غلات همچون شته و ملخ در ۱۴۹ هکتار، مبارزه علیه سن غلات در مزارع کم بازده در ۵۲ هکتار و مبارزه علیه علف‌های هرز در مزارع غلات شهرستان گناباد در ۵۹۳ هکتار از مزارع غلات شهرستان گناباد از ابتدای سال جاری تاکنون انجام شد.

نظر شما