شناسهٔ خبر: 67164046 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه:

حجت‌الاسلام عزیزی، آل هاشم سیستان است

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری، امام جمعه جدید ورامین را آل هاشم سیستان عنوان کرد و اظهار داشت: حجت‌الاسلام عزیزی یکی از بهترین ائمه جمعه کشور است که می‌تواند جایگزین خوبی برای آیت‌الله محمودی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، مراسم تودیع و معارفه امام جمعه ورامین در مسجد صاحب الزمان(عج) این شهر برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام مجتبی عزیزی امامت جمعه ورامین را به عهده گرفت و از خدمات ۵۰ ساله آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی تقدیر شد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در این مراسم با قدردانی از خدمات آیت‌الله محمودی در عرصه تأسیس حوزه، درمانگاه و دیگر خدمات انجام شده در این سال‌ها، حجت‌الاسلام عزیزی را آل هاشم سیستان عنوان کرد و اظهار داشت: حجت‌الاسلام عزیزی یکی از ائمه جمعه موفق کشور است که می‌تواند جایگزین خوبی برای آیت‌الله محمودی باشد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با تأکید بر لزوم قدردانی از خدمات آیت‌الله محمودی در سال‌های گذشته، ابراز کرد: حجت‌الاسلام عزیزی از جهت علمی صاحب فکر، معنا و اهل قلم است و بیان روان و روحیه مردمی و صمیمی دارد.

وی درباره خدمات آیت‌الله محمودی در ورامین نیز خاطرنشان کرد: شخصیت آیت الله محمودی یکی از مؤلفه‌ها و هویت‌های ۴۵ سال گذشته ورامین است، امام جمعه سابق ورامین که از سادات است از ابتدا در نهضت امام خمینی(ره) بود و از هیچ حرکت جهادی فروگذار نکرد، این پدر شهید از جایگاه و فضل علمی مناسبی نیز برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به نظر مردم زابل درباره حجت‌الاسلام عزیزی، تصریح کرد: مردم زابل امام جمعه پیشین خود را به عنوان عالمی متواضع، خوش بیان، نویسنده، دلداده اهل بیت(ع)، خوش اخلاق، صبور و پیگیر می‌شناسند که در پیگیری مطالبات مردمی و نشر آموزه‌های اسلام ناب جدی است، علاوه بر این، انجام فعالیت‌های جهادی میدانی حجت‌الاسلام عزیزی نیز از مسائل بسیار مهمی است که مورد توجه مردم زابل بود و همین نکات وی را به امام جمعه‌ای شاخص در منطقه تبدیل کرد.

در ادامه این مراسم علی خزائی نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با تشکر از تلاش‌های آیت الله محمودی در طول تاریخ مبارزاتی مردم دشت ورامین و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: بسیاری از مردم این شهرستان در محضر آیت‌الله محمودی رشد کردند و منزل امام جمعه ورامین، پایگاه انقلاب و مأمن همه دلسوزان نظام بود.

وی اظهار کرد: آیت الله محمودی، عالمی ربانی، مجاهدی شهید پرور و ساده زیست است که سلوک اجتماعی، سیاسی و شخصی وی، مایه فخر و مباهات مردم دیار ۱۵ خرداد است، کسی که صداقت، اخلاق، علم، مردم داری، ولایت مداری، پیشتازی در امور انقلاب و کفن پوشی در دفاع از ارزش‌های اسلامی، او را به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته نظام معرفی کرده است.

انتهای پیام. /

نظر شما