شناسهٔ خبر: 67163936 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

شهردار اصفهان : مکان‌های تاریخیِ در اختیار شهرداری به پایگاه‌های اجتماعی تبدیل می‌شود

شهردار اصفهان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مکان‌های تاریخی در اختیار شهرداری به پایگاه‌های اجتماعی و محل رفت و آمد عموم شهروندان و گردشگران تبدیل می‌شود. شهردار اصفهان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مکان‌های تاریخی در اختیار شهرداری به پایگاه‌های اجتماعی و محل رفت و آمد عموم شهروندان و گردشگران تبدیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان، اظهار کرد: در هفته جاری بخش اداری باقی‌مانده از کارخانه پشم به موزه بلدیه و تاریخ شهرداری اصفهان تبدیل و درِ آن به روی شهروندان باز شد. در واقع فاز نخست موزه که معرفی و نمایش اسناد شهرداری بود، رونمایی شد و در حال حاضر عمارت باغ زرشک از مجموعه اداری تبدیل به یک مجموعه فرهنگی، تاریخی و موزه‌ای شده است.

او با بیان اینکه در بافت‌های تاریخی این کلان‌شهر ابینه‌ای وجود دارد که مورد بی‌مهری قرار گرفته یا احیا و تبدیل به ساختمان اداری شده است و عموم مردم و گردشگران به آن دسترسی ندارند، تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مکان‌های تاریخی در اختیار شهرداری به پایگاه‌های اجتماعی و محل رفت و آمد عموم شهروندان و گردشگران تبدیل می‌شود.

احداث بوستان بزرگ خانواده‌محور در محله شمس‌آباد

شهردار اصفهان در ادامه و در پاسخ به یکی از شهروندان در خصوص وضعیت بوستان محله شمس آباد در منطقه 8 اظهار کرد: یکی از پروژه‌های شاخص شهری سال جاری شهرداری اصفهان در محله شمس‌آباد که در مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار قرار دارد، احداث یک بوستان بزرگ خانواده‌محور در پارک باغ گله است که با احداث آن در محله تحولی ایجاد خواهد شد.

او افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، تا دو هفته آینده عملیات اجرایی این بوستان آغاز خواهد شد و طبق پیش‌بینی تا پایان سال محوطه‌سازی آن تکمیل می‌شود.

پیگیر رفع مشکلات سند املاک معوض هستیم

قاسم زاده در خصوص رفع موانع انتقال سند املاکی که شهرداری به‌عنوان معوض به مردم تحویل داده است هم گفت: این مشکل بسیاری از شهروندان است، چراکه پیرو معامله‌ای که با شهرداری داشتند، معوض‌هایی دریافت کردند، اما هنوز شهرداری نتوانسته به تعهدات خود عمل کند و سند را انتقال دهد. هرچند صورت‌جلسه انجام شده و مشکلی از حیث حقوقی ندارد.

او ادامه داد: در این مدت تلاش زیادی انجام شده و اداره املاک شهرداری نیز بسیاری از مشکلات را رفع کرده است که امیدوارم اقدامات را به‌روز کرده و موارد سال‌های گذشته را حل کنیم.

انتهای پیام 

نظر شما