شناسهٔ خبر: 67163877 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور:

هفت هزار میلیارد ریال برای طرح‌های راه استان یزد پیش بینی شده است

یزد- ایرنا- معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: برای نخستین بار در سال جاری هفت هزار میلیارد ریال برای طرح‌های در دست اجرای حوزه راه استان یزد پیش‌بینی‌شده که این مبلغ با ۵۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته تا پایان امسال تا ۱۰ هزار میلیارد ریال نیز احتمال افزایش دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یزد، "رضا اکبری" در بازدید از طرح‌های راه استان یزد افزود: مهمترین کریدور استان یزد - تهران – بندرعباس که بخشی از آن در شهرستان نائین به سمت اردکان تا انار استان کرمان قرار دارد و اصلاح بخش‌هایی از این محور در محدوده کمربندی اردکان به یزد که نیاز به بهسازی دارد از اولویت‌هایی سازمان راهداری است که بیش از هشت هزار میلیارد ریال در قالب یک قرارداد جدید، برای آغاز عملیات اجرایی این کریدور تعریف شده و لذا با در نظر گرفتن قرارداد قبلی که مبلغ آن ۱۲ هزار میلیارد ریال بوده است، اقدامات گسترده‌ای برای شتاب بخشی به اجرای این طرح انجام می شود.

وی یکی دیگر از کریدورهای ارتباطی مهم استان یزد مسیر یزد به نی ریز عنوان و تصریح کرد: به منظور اجرای عملیات بهسازی این محور که راه اتصال استان‌های جنوبی به یزد و شمال کشور است، اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال برآورد شده که تلاش می شود بخشی از آن در سال جاری تامین شود .

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اظهار کرد: در صورت تحقق عملیات‌های اجرایی این ۲ کریدور ارتباطی در اسشتان یزد، شاخص وضعیت راه‌های این استان از میانگین کشوری بالاتر خواهد رفت.

وی با اشاره به جایگاه نخست استان یزد در زمینه کاهش تلفات انسانی حوادث جاده‌ای در ۲ سال اخیر، اظهار کرد: در استان یزد ۱۴ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده بود که هفت نقطه آن اصلاح شده و باقیمانده نیز در حوزه وظایف سازمان راهداری است که امید آن می رود تا پایان سال جاری، عملیات ایمن‌سازی این نقاط نیز به سرانجام برسد تا روند کاهشی تلفات در استان یزد (کاهش ۴۰ نفر فوتی در سال ۱۴۰۲) استمرار داشته باشد.

اکبری پس از بازدید محور رباط به سمت ساغند و یزد که به جاده یزد - طبس معروف است، یادآور شد: در آینده‌ای نزدیک عملیات اجرایی بهسازی این محور توسط راهداران آغاز خواهد شد که بخش‌های اولویت‌دار این محور در سال جاری ساماندهی می‌شود.

نظر شما