شناسهٔ خبر: 67163874 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ادامه وضعیت بغرنج دانشجویان نیجریه‌ای در انگلیس

حسین خلیلی

از حدود یک ماه پیش دانشجویان نیجریه‌ای دانشگاه تیساید با مشکلات متعددی رو به رو شده‌اند. پس از بحران ارزی که دانشجویان را برای پرداخت شهریه با مشکل مواجه کرد، آنها از دوره‌های آموزشی اخراج شدند و به آنها دستور داده شد که انگلیس را ترک کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از بی بی سی، در این میان مقامات دانشگاه سعی می‌کنند با ارائه پیشنهادات خود به این دانشجویان کمک کنند، اما این اقدامات تاکنون موثر نبوده است. تازه‌ترین پیشنهاد آنها این است که به دانشجویان گفته‌اند هزینه بلیط بازگشت به نیجریه را پرداخت می‌کنند. در مقابل، دانشجویان می‌گویند که این پیشنهاد به اندازه کافی مناسب نیست  زیرا اثرات گسترده این اتفاق غیرقابل کنترل و فزاینده است.

این اتفاق پس از آن شروع شد که به دنبال سقوط اقتصادی نیجریه، دانشجویان بخش زیادی از پس‌اندازهای خود را از دست دادند. در ادامه دانشگاه تیساید عقب افتادن شهریه دانشجویان نیجریه‌ای را به وزارت کشور گزارش داد. در این میان، دانشگاه نیز برنامه پرداخت خود را از هفت قسط به سه قسط تغییر داد که این مساله نیز مشکلات مالی آنها را تشدید کرد.

این اتفاق به حدی قابل توجه بود که یک موسسه خیریه مواد غذایی در نزدیکی دانشگاه تیساید گفت که در حال حاضر 75 درصد از مشتریان آن، دانشجویان نیجریه‌ای هستند که برای تامین هزینه‌های زندگی با مشکل رو به رو شده‌اند. مقامات دانشگاه نیز می‌گویند عدم پرداخت شهریه به منزله نقض الزامات حمایت مالی ویزا است و مدعی شدند که چاره‌ای جز هشدار دادن به وزارت کشور نداشته‌اند.

در همین حال، این دانشگاه به برخی از دانشجویان گفته است که می‌توانند تحصیلات خود را در نیجریه به پایان برسانند یا به در آینده به انگلیس برگردند تا دوباره ادامه تحصیل دهند. اما همین پیشنهاد نیز مشکلات زیادی برای دانشجویان دارد. یکی از همین دانشجویان که نخواست نامش فاش شود، به بی بی سی گفت: از من خواسته شده که به خانه برگردم، باقی مانده شهریه را پرداخت کنم و برای بازگشت در تاریخ بعدی درخواست بدهم، اما مشکل اینجاست که حالا دیگر به آنها اعتماد ندارم. من احساس می کنم این راهی برای فرار از مسئولیت است و ممکن است اجازه ندهند من برگردم.

انتهای پیام 

نظر شما