شناسهٔ خبر: 67163824 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نخستین رزمایش مرکب جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در منطقه ارس پلدشت

نخستین رزمایش مرکب همزمان مقابله با ترویسم دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در منطقه ارس پلدشت برگزار شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، این رزمایش برابر توافقات به عمل آمده مقامات دو کشور با حضور  یک گردان ازنیرو‌های واکنش سریع نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در این منطقه انجام شد.

 رزمایش مرکب و همزمان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با انواع پشتیبانی‌های آتشی، بالگردی، پهپادی و توپخانه‌ای به منظور ارایه یک برنامه نظامی هوشمند و با بکار گیری تاکتیک‌ها و تکنیک‌های متنوع عملیاتی برای مقابله با نیرو‌های تروریستی و جرائم سازمان یافته و ایجاد پیوند‌های عمیق نظامی بین نیرو‌های مسلح دو کشور برای مقابله با دشمنان مشترک برگزار شد.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اهداف مهم این رزمایش، استحکام بخشی به روابط دو جانبه در سطح راهبردی  و عملیاتی و همکاری‌های نظامی  و دفاعی  نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در راستای توافقات به عمل آمده  در کمیسیون مشترک  نیرو‌های مسلح  دو کشور برای حفظ صلح و دفاع از منافع مشترک و توسعه امنیت پایدار در منطقه می‌باشد. امیر سر تیپ کریم چشک خاطر نشان کرد: اهدافی که  از پیش  تعیین شده بود  برای این رزمایش  الحمدالله به خوبی  و شایستگی محقق شد.


امیر سر تیپ خلبان یوسف قربانی معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به پیام این رزمایش اشاره کرد و گفت: پیامی که   رزمایش دارد  این است که کشور‌های  دوست و همسایه و کشور‌هایی که نگاهشون به جمهوری اسلامی نگاه برادرانه و دوستی است، مطمئن باشید که به عنوان پشتیبان قوی در خدمت این کشور‌ها خواهیم بود و کشور‌هایی که نگاه خصمانه و تهدید آمیز به جمهوری اسلامی ایران دارند، مطمئن باشید که ضربه سختی خواهند خورد.

سرگرد لیواری فرمانده گردان توپخانه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت:  این رزمایش در چهار مرحله  طراحی شده است مرحله اول انجام شناسایی، مرحله دوم اجراء و طرح ریزی کمین و تاخت و مرحله سوم  اجرای ماموریت پشتیبانی آتش از یگان‌های مانوری و مرحله چهارم  عملیات  پاکسازی است.  

دراین رزمایش از انواع تجهیزات بروز و کاملا بومی که ویژگی‌های دور زن، نقطه زن، هوشمند و قابلیت شبکه محور بودن را دارند، استفاده شده است و مکان‌های فرضی تروریست‌ها با استفاده از پهباد‌های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران شناسایی و منهدم شدند. در حاشیه این رزمایش نمایشگاه تجهیزات  بروز و بومی  نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و تجهیزات نظامی ارتش جمهوری آذربایجان  بر پا شده بود. برگزاری این رزمایش یک روزه نشان داد که کشور‌های منطقه می‌توانند با همکاری و مشارکت همدیگر امنیت منطقه و مرز‌ها را تامین نمایند و نیازی به وجود بیگانگان در منطقه نمی‌باشد. 

این نخستین رزمایش مرکب همزمان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به منظور پاکسازی و مقابله با ترویسم در منطقه ارس بود که قرار است در آینده در ابعاد وسیع  تری در مرز‌های دو کشور برگزار شود.

 

نخستین رزمایش مرکب جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در منطقه ارس پلدشت نخستین رزمایش مرکب جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در منطقه ارس پلدشت نخستین رزمایش مرکب جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در منطقه ارس پلدشت نخستین رزمایش مرکب جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در منطقه ارس پلدشت نخستین رزمایش مرکب جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در منطقه ارس پلدشت نخستین رزمایش مرکب جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در منطقه ارس پلدشت نخستین رزمایش مرکب جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در منطقه ارس پلدشت
 
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11213848"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4258703/11213848?width=600&height=350"></script></div>

 

نظر شما