شناسهٔ خبر: 67163696 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تمرین پرتاب الکترونیک موشک‌ در رزمایش هسته‌ای روسیه

تهران-ایرنا- نیروهای نظامی ارتش روسیه در مرحله دوم رزمایش هسته‌ای این کشور پرتاب الکترونیک موشک‌ را آزمایش کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از اینترفکس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در مرحله دوم رزمایش این کشور پرتاب الکترونیکی موشک آزمایش شده است که به عنوان بخشی از کار استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی بود.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: به عنوان مرحله دوم رزمایش سلاح‌های هسته‌ای غیراستراتژیک، نیروهای بخش نظامی لنینگراد با نحوه کار پرتاب الکترونیک موشک علیه اهداف مشخص دشمن فرضی تمرین کردند.

در این بیانیه آمده است پرسنل نظامی بخش مذکور در رزمایش گشت‌های دریایی نیز حضور پیدا کردند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود آورده است: دومین مرحله از این رزمایش با هدف کسب آمادگی برای استفاده از سلاح های هسته ای غیر راهبردی برای تضمین حاکمیت اتحادیه روسیه و بلاروس برگزار می شود.

اسپوتنیک نوشت: در اولین مرحله این رزمایش آموزش هایی برای استفاده از مهمات در سامانه های موشکی تاکتیکی اسکندر ارائه شد و نیروهای هوایی نیز درباره تجهیز کلاهک های ویژه موشک های فراصوت کینژال آموزش دیدند.

پوتین ماه گذشته به دنبال تهدید فرانسه، انگلیس و آمریکا به ارتش این کشور دستور داد تا درباره استفاده از سلاح های هسته ای تاکتیکی تمرین های نظامی را انجام دهند.

مرحله اول این رزمایش ماه گذشته به دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در جنوب این کشور برگزار شده بود که به گفته تحلیلگران هسته‌ای، بیشتر نوعی هشدار روسیه برای بازدارندگی غرب از ورود عمیق‌تر به جنگ اوکراین بود.

ولادیمیر پوتین و الکساندر لوکاشنکو، روسای جمهوری روسیه و بلاروس سال گذشته برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای در خاک بلاروس توافق کردند.

هفته گذشته ویکتور خرنین وزیر دفاع بلاروس نیز اعلام کرد که ارتش این کشور در مرحله دوم رزمایش روسیه برای تمرین استقرار سلاح‌های هسته‌ای شرکت می‌کند.

وی خاطر نشان کرد که هدف از برگزاری این رزمایش تنها بازدارندگی است و هیچ تهدیدی برای سه کشور همسایه بلاروس ایجاد نخواهد شد. بلاروس با سه کشور عضو عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) یعنی لهستان، لیتوانی و لتونی مرز مشترک دارد.

نظر شما