شناسهٔ خبر: 67163484 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

کد اعتباری مصوب به پیاده‌راه‌های فرهنگی رودسر و انزلی اختصاص یافت

طیبه نوری

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان گفت: دو پروژه پیاده‌راه احمدآباد رودسر و پروژه ساحلی شهر بندرانزلی کد اعتباری مصوب از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دریافت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش‌میراث ‌آریا، ولی جهانی با اشاره به اهمیت اقتصاد دریامحور در حوزه گردشگری اظهار کرد: با توجه به اهمیت ساحل و اقتصاد دریا محور و تاکید مقام معظم رهبری در این خصوص و همچنین پیگیری رئیس جمهوری شهید مبنی بر اینکه بحث اقتصاد دریا محور را باید فعال کنیم، اداره کل میراث‌فرهنگی گیلان موفق شد پیاده راه فرهنگی پنج شهرستان رودسر، لنگرود، لاهیجان و بخشی از آستانه اشرفیه، بندر کیاشهر و بندرانزلی که دارای اعتبارات مستقلی در بحث اقتصاد دریامحور و ساحل هستند در راستای احداث پیاده راه‌های ساحلی اقداماتی به عمل آورد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان با بیان اینکه دو پروژه احمدآباد رودسر و پروژه ساحلی شهر بندرانزلی کد اعتباری مصوب از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دریافت کردند، افزود: تاکنون از سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به این امر اختصاص دادیم تا با هماهنگی سازمان بازرسی پروژه پیاده راه فرهنگی ساحلی اجرا شود، بخش دوم پیاده‌راه فرهنگی شهرستان‌های بندر چمخاله و بندر کیاشهر که دارای پل چوبی هستند، دارای پیشرفت فیزیکی خوبی است که احتمالا بتوانیم در همین دولت به بهره‌برداری برسانیم.

او تصریح کرد: در فاز بعدی شهرستان‌های رضوانشهر و تالش، آستارا در اولویت قرار دارد که ما بتوانیم ردیف اعتباری جداگانه به آنها اختصاص دهیم. از محل اعتبارات سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۵ میلیارد تومان هم به این امر اختصاص داده شده و باید کمک کنیم این اعتبارات جذب شود.

جهانی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی مانند منابع طبیعی در شهرستان با توجه به اینکه پیاده‌راه‌ها دارای مالکیت مربوط به منابع طبیعی است، به جز شهرستان بندرانزلی کمک کنند مراحل واگذاری آن برای انجام عملیات پروژه عمرانی در مدت زمان کوتاه صورت گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان بیان کرد: انتظار داریم شهرداری و فرمانداری شهرستان املش نیز در این زمینه کمک کنند تا در کوتاه‌ترین زمان نسبت به پیگیری و اجرای پروژه اقدام کنیم، امیدواریم در صدور فرآیند مجوزها همکاران هر چه سریع‌تر اقدامات و هماهنگی لازم را انجام دهند و آنچه که قوانین و مقررات برای ما تعیین کرده، رعایت شود.

انتهای پیام/

نظر شما