شناسهٔ خبر: 67162852 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هدررفت ۲۵ درصدی آب در شبکه آبرسانی اردبیل

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از هدررفت ۲۵ درصدی آب تولیدی در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی حیدری اناری گفت: ظرفیت آب زیرزمینی دشت اردبیل حدود سه میلیارد متر مکعب است و در سال‌های اخیر مصرف زیاد و اضافه برداشت‌ها موجب افت ۱۳ متری آبخوان و پایین آمدن کیفیت آب و خاک و شور شدن آنها شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: برای جلوگیری از هدر رفت آب مقوله آموزش، ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب و رعایت الگوی کشت در اولویت برنامه‌های این شرکت قرار گرفته است.
او با بیان اینکه مصارف صنعتی و خانگی از طریق کنتور کنترل می‌شود، گفت: بر اساس بخشنامه ابلاغی هرگونه اضافه مصرف و خارج از الگو به صورت آب آزاد محاسبه می‌شود.
حیدری افزود: در این بخش عمده هدررفت ناشی از مصرف بی‌رویه و بخشی هم مربوط به مصارف غیرضروری است که باید رعایت شود.
او با بیان اینکه پارسال زون‌بندی داخل شهر اردبیل به اتمام رسید، گفت: پیش از این تقسیم و توزیع آب به صورت جزیره‌ای بود و با اجرای این برنامه الان شبکه یکپارچه شده و فشار آب در سطح شهر یکنواخت است.
حیدری اناری ادامه داد: علاوه بر زون‌بندی، مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی شام اسبی اردبیل هم در دست اجراست و این مخزن قرار است فشار زون‌های بالای شهر را تامین کند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل همچنین از اجرای تصفیه‌خانه شورابیل خبر داد و گفت: این تصفیه‌خانه با ظرفیت ۵۰۰ لیتر بر ثانیه با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست و تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
او با بیان اینکه طرح ارتقای کیفی آب از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری امسال تحویل شرکت آب و فاضلاب شد، افزود: امسال علاوه بر اعتبارات اختصاص یافته سه هزار میلیارد ریال با مساعدت دستگاه‌های نظارتی به طرح‌های اضطراری و اولویت‌دار اختصاص یافته که از جمله آن اجرای خط انتقال و آبگیر پنج هزار متر مکعبی در مشگین‌شهر است.
حیدری اناری همچنین از افرایش ظرفیت آب در شهر‌های نمین و عنبران خبر داد و گفت: در شهر‌های نمین و عنبران ایستگاه پمپاژ هشت به شهر متصل شد و حدود ۱۵ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب شهر افزایش یافت.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل افزود: با راه‌اندازی یک چاه دیگر ظرفیت آب شهر‌های نمین و عنبران به ۱۴۵ لیتر بر ثانیه افزایش خواهد یافت.

نظر شما