شناسهٔ خبر: 67162280 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تولید ۳۰۰ هزار تن هلو و شلیل در مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به رشد ۵۰ درصدی تولید هلو و شلیل گفت: میزان هلو و شلیل در مازندران ۳۰۰ هزار تن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، ‌‌بابک مومنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از افزایش 50 درصدی هلو و شلیل در استان خبر داد و گفت: امسال بیش از 300 هزار تن محصول  هلو و شلیل در  استان تولید و برداشت می‌شود.

مومنی خاطرنشان کرد: این افزایش تولید باغ هلو و شلیل در مازندران بی‌سابقه است.

وی گفت: با سرمایه گذاری و برنامه‌ریزی‌ دقیق در کنار و همدلی و همراهی دولت و ورود بخش خصوصی این توفیق حاصل شده است. دولت سیزدهم با حمایت از کشاورزان، اعتبارات قابل‌توجهی را به بخش کشاورزی اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: با توسعه باغات و تخصیص اعتبارات، توسعه و احداث سیستم‌های آبیاری نوین در باغات مازندران در کنار خرید ادوات حمایت‌های دولتی از کشاورزان بود.

مومنی به نقش ترویج دانش و فناوری اشاره کرد و با بیان اینکه این موضوع در آموزش چهره به چهره با کشاورزان سبب  افزایش تولید شده است افزود: در دولت سیزدهم برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی با امکان استفاده از دانش و فناوری نوین منجر به افزایش بهره‌وری و ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: تسهیل فرآیند صادرات سبب انگیزه کشاورزان برای افزایش تولید محصول شده است.

 وی تصریح کرد: دولت با ارائه تسهیلات به باغداران و پرداخت یارانه نهال موجب افزایش تولید هلو و شلیل شده است.

انتهای پیام/

نظر شما