شناسهٔ خبر: 67161714 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۴/ بلژیک تنها تیم جذاب گروه پنجم

در گروه پنجم رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ تیم‌های بلژیک، اسلواکی ، رومانی و اوکراین با هم رقابت خواهند کرد. در گروه پنجم رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ تیم‌های بلژیک، اسلواکی ، رومانی و اوکراین با هم رقابت خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، بازی‌های یورو ۲۰۲۴ از روز جمعه در آلمان برگزار می‌شود و تیم‌ها برای رسیدن به جام، با هم رقابت می‌کنند. مجله ورلد ساکر در ویژه‌نامه خود برای این تورنمت به بررسی تیم‌های هرگروه پرداخته است.

تیم‌های گروه پنجم به شرح زیر هستند:

بلژیک
نسل طلایی بلژیکی‌ها به پایان خط رسیده و بیشتر بازیکنانش در حال خداحافظی هستند. مساله‌ای که باعث شده آن‌ها با انتظاراتی کاهش داده شده وارد آلمان شوند. اتمسر اطراف تیم در یک دهه گذشته حالا با یک واقعت همراه شده که وقت تغییر نسل رسیده؛ هم بازیکنان و هم روی نیمکت. در قطر آن‌ها نتوانستند از گروهی که کانادا و دو تیمی که به نیمه‌نهایی رسیدند، صعود کنند. این یک مجازات برای روبرتو مارتینز و تیم پیرش بود. حالا هم زمان تغییر رسیده و باید دید بازیکنانی که جا پای بزرگان نسل قبل می‌گذارند، چه می‌کنند.

ترکیب
کاستیلز
تئاته – فرتونگن – فايز – کاستانیه
کاراسکو – اونانا – دی‌بروین
دوکو – لوکاکو - تروسارد

تاکتیک
این تیم نسبت به دوران مارتینز تفاوت دارد. تدسکو به استفاده از ۴ مدافع اعتقاد دارد. در میانه میادان اونانا بازیکن خوبی است اما ممکن است در زمینه کارهای دفاعی پاشنه آشیل تیم شود. جلوتر از او دی‌بروین می‌تواند بازی خود را دیکته کند و امیدواری بلژیکی‌ها، درخشش او بابت موقعیت سازی برای لوکاکو است.

نظر یک کارشناس
تام بودویل (کارشناس): بلژیک شاید تیمی غریبه در نظر گرفته شود اما میان مدعیان جای می‌گیرد. در خط دفاعی تزتزل وجود دارد اما در حمله تنوع و رویکری هجومی. همه‌چیز به تاثیرگذاری لوکاکو و خلاقیت دی‌بروین بستگی دارد. با بهترین نسخه این دو بازیکن، می‌توان به جام صعود کرد.

سرمربی: تدسکو

او جزو مربیان مدرنی است که هیچ‌گاه بازیکن بزرگی نبوده و با استفاده از داده‌ها و روانشانسی تیمش را مدیریت می‌‌کند. این اولین تجربه مربیگری در سطح ملی او  است و پیشتر در سطح باشگاهی، شالکه، لایپزیش و اسپارتاک را هدایت کرده است. قرارداد او تا پایان جام جهانی اعتبار دارد.

اسلوواکی
اسلوواک‌ها شرایطی عجیب را تجربه می‌کنند طرفداران‌شان به دو دسته براتیسلاوایی و ناپلی تققسیم شده‌اند. ماجرا به فصل ۲۳-۲۰۲۲ برمی‌گردد که سرمربی آن‌ها در نیمه راه در ناپولی فقط نظاره کرد تا به طور کامل سرمربی اسلوواکی شود. این اولین حضور کالزونا به عنوان سرمربی روی نیمکت یک تیم است و نتایج عالی بوده. در مقطعی آن‌ها تنها ۲ شکست در ۱۰ بازی داشتنند و آن هم شامل دریافت گل‌های عجیب از پرتغال بود. در ۸ بای دیگر آن‌ها مقابل تیم‌های متوسط قرار گرفتند اما به قول خودشان فرقی ندارد مقابل چه تیمی قرار می‌گیرد و باید موفق از زمین بیرون بیایید.

ترکیب احتمالی
دوبراوکا
هانکو – اشکرینیار – واوره – پاکاریک
دودا – لوبوتکا – کوکا
هراسلین – بوزنیک - شرانز

تاکتیک
سرمربی اسلواکی عاشق ۴۳۳ است و تیمش با محوریت دو خط دفاعی و هافبک (۴ مدافع و ۳ هافبک) شکل می‌گیرد. دو نفر از این دو خط ۳۷ ساله شده‌اند و خودش هم می‌داند که با حواسش به نیروی جوانی هم باشد زیرا در یک تورنمنت فشرده، ممکن است فشاری که به بازیکنان می‌آید، تیم را دچار چالش کند.

نظر یک کارشناس
سلیارد نمث (ملی‌پوش سابق): زمانی که اولین بار  نام کالزونا را به عنوان سرمربی شنیدم شوکه شدم اما واکنش‌ها نسبت به حضور وی خوب بوده است. بیشتر اعضای تیم در حال حاضر سابقه حضور در ایتالیا را دارند.

سرمربی: فرانچسکو کالزونا
او قبل از حضور در اسلوواکی به مدت ۱۵ سال دستیاری مختلف را در ایتالیا تجربه کرد و در نهایت اولین مربی غیر چکسلواکیایی این تیم شد. او هم در ناپولی و هم در تیم ملی با همشیک همکاری داشت و روابطش با همشیک در تیم ملی صدای مخالفین را خاموش کرد. ترکیب ۱۱ نفره او تنها مدیریت حواشی را نیاز دارد.

رومانی
آن‌ها به هیچ‌وجه نزدیک بهترین نسل تاریخ‌شان در دهه ۹۰ نیستند اما امیدوارند قضاوت‌های منتقدان‌شان را دچالر چالش کرده و خلف نظر آن‌ها را ثابت کنند. آن‌ها در ۲ دوره اخیر جام جهاین و دوره قبل یورو حضور نداشتند و حالا پس از خداحافظی هاجی افسانه ای، سومین تورمنت مهم‌شان را پشت سر می‌گذارند. بابت سبک بازی‌شان مورد انتقاداتی شدید قرار دارند اما با همین سبک صدرنشین گروه‌شان بودند و با ۶ برد و ۴ تساوی به یورو صعود کردند.

ترکیب احتمالی
مولداوان
بانچو – بورکا – دراگوسین – راتلو
چردو
دراگوس – مارین – استنچیو – مان
آلیبک

تاکتیک
سیستم اصلی آن‌ها ۴۳۳ است اما در بازی‌های مقدماتی با چند سیستم دیگر هم به کار پرداختند و به طور مثال مقابل سوئيس با ۳ مدافع بازی کرد. یوردانسکو بازیکنانش را به خوبی می‌شناسد و اغلب، بازیکنانش را به بهترین و بالاترین سطح می‌رساند.

نظر یک کارشناس
گئورگی هاجی (ملی‌پوش اسبق): صعود به یورو برای ما شور و شعف زیادی داشت و پتانسیل‌مان را نشان داد. مدت‌ها منتظر چنین صعودی بودیم و جاه‌طلبی تیم فعلی می‌تواند از هرچیزی که قبلا کسب کرده‌ایم، بیشتر فرا رود. نیاز داشتیم تا دوباره در سطح اول فوتبال حضور داشته باشیم.

سرمربی: اردوارد یوردانسکو
هاجی تنها نامی نیست که به رومانی کمک کرده تا در یک تورنمنت بزرگ حضور یابد. اردوارد، فرزند آنگل که رومانی را به جام جهانی ۹۴ و ۹۸ رساند، حالا دیگر نام معتبر برای رومانیایی‌هاست. او ابتدا با کلوژ نام خود را مطرح کرد و در ادامه سرمربی رومانی شد تا حالا در یورو خود را محک بزند.

اوکراین
اوکراین برای چهارمین بار پیاپی به یورو رسیده اما به دلیل درگیری جنگ کشورشان، این صعود متفاوت‌تر است. مسیر آن‌ها تا یورو با موانع زیادی همراه بود. قرارداد مربی آن‌ها تمدید نشد و اولین بازی خارج از خانه‌شان را هم  به انگلیس باختند. در گروهی که ایتالیا و انگلیس صعود کردند، آن‌ها سوم شدند، به پلی‌آف رسیدند و در نهایت با شکست بوسنی و ایسلند صعود کردند؛ صعودی تقریبا دراماتیک و گل‌هایی دقیقه آخری! 

ترکیب احتمالی
لونین
میکولنکو – ماتوینکو – زبرنایی – کونوپلیا
استپاننکو 
مودریک – رینچنکو – سوداکوف – شیانکوف
دوبیک

تاکتیک
اولویت سرمربی آن‌ها استفاده از سیستم ۴۱۴۱ است که می‌تواند به ۳۵۲ تبدیل شود. سبک بازی خاصی ندارند اما عملگرا هستند. در بازی پلی‌آف هر ۴ گل خود را در ضدحملات به ثمر رساندند. دفاع، نقطه ضعف‌شان است و تیم ربروف در ۱۰ بازی مقدماتی تنها ۳ کلین شیت ثبت کرده است.

نظر یک کارشناس
ویاچسکلاو گروژنیک (کارشناس): قدرت اصلی تیم فعلی را ۸۰درصد از بازیکنان یوروهای قبلی شکل می‌‌دهند و می‌توانند گربه سیاه جام لقب گیرند.

سرمربی: سرهی ربروف
ربرو پیش از آن‌که نام خود را کنار شوچنکو در دیناموکیف مطرح کند فوتبال خود را در آکادمی شاختار رشد داد و آن‌جا همه چیز یاد گرفت. سپس در سال ۲۰۰۹ با مربیگری تیم زیر ۱۹ سال اوکراین کارش را شروع کرد و پس از موفقیت با دینامو، فرنس واروش و العین حالا تورنمنتی مهم پیش روی خود می‌بیند.

انتهای پیام/

نظر شما