شناسهٔ خبر: 67161011 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۹۳ شعبه اخذ رای در شهرستان اسفراین پیش بینی شد

بجنورد-ایرنا- فرماندار شهرستان اسفراین گفت: ۹۳ شعبه اخذ رای در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان پیش بینی شد.

صاحب‌خبر -

مسلم نوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع کل شعبه های رای پیش بینی شده در این شهرستان ۳۶ شعبه شهری و ۵۷ شعبه روستایی و عشایری است.

وی افزود: ۷۳ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم در این دوره از انتخابات در شهر اسفراین و بخش مرکزی و ۲۰ شعبه برای اخذ رای در بخش زرق آباد نیز دایر خواهد شد.

به گفته فرماندار اسفراین؛ از مجموع ۳۶ شعبه شهری نیز ۳۵ شعبه ثابت و یک شعبه سیار است.

نوری تصریح کرد: ۱۵ شعبه ثابت روستایی و ۲۲ شعبه سیار روستایی برای بخش مرکزی در نظر گرفته شده است و از این تعداد شعبه های سیار روستایی سه شعبه به مناطق عشایری اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: برگزاری انتخابات اهمیت مضاعفی دارد و باید نگاه ویژه به این موضوع داشت تا مشارکت حداکثری در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار اسفراین بیان کرد: تمام تلاش ها بر این است تا انتخابات با شکوه و در امنیت کامل برگزار شود.

شعبه های اخذ رای در شهرستان اسفراین

۱

شعب شهرستان

اسفراین

حوزه و بخش شعب شهری شعب روستایی شعب عشایری شعب ثابت

شعب

سیار

۱ ۹۳ ۲ ۳۶ ۵۴ ۳ ۶۷ ۲۶

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمال شرق کشور است که ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد واقع است.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور ایران جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. در این دوره مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و مسعود پزشکیان برای جایگاه ریاست‌جمهوری رقابت می‌کنند.

رئیس‌جمهور پیشین ایران، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ بعد از افتتاح سد قیزقلعه سی در منطقه خداآفرین آذربایجانش رقی در سانحهٔ سقوط بالگرد به شهادت رسید.

نظر شما