شناسهٔ خبر: 67160686 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان | لینک خبر

شاعران نوجوان خراسان رضوی بر بلندای قاف

مرکز آفرینش‌های ادبی خراسان رضوی با اختلاف قابل توجهی بیشترین عضو برگزیده مرحله اول تکمیل اعضای باشگاه قاف بخش شعر را از آن خود کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان خراسان رضوی، سمیه سلامی‌راد کارشناس مسئول ادبی استان با اعلام این خبر گفت: خراسان رضوی با معرفی ۱۷ شاعر نوجوان و ارسال ۳۵ اثر شعر در فراخوان تکمیل اعضای باشگاه قاف شعر شرکت کرد. کارشناسان و داوران ستاد پس از بررسی و ارزیابی آثار دریافتی از استان‌ها، ۶۲ عضو مستعد را به مصاحبه تخصصی مجازی دعوت نمودند. کارشناس مسئول ادبی خراسان رضوی افزود: ۱۴ نفر از ۱۷ عضو خراسان رضوی عصر سه شنبه ۲۲ خرداد و صبح پنجشنبه ۲۴ خرداد برای مصاحبه مجازی دعوت شده‌اند. سلامی‌راد ادامه داد: بخشی از این برگزیده‌ها اعضا برتر انجمن‌های شعر کانون استان و تعدادی دانش‌آموز نخبه در رشته شعر هستند. کارشناس مسئول ادبی استان افزود: شناسایی و گزینش دانش‌آموزان منتخب ادبی استان، ویژه نواحی هفتگانه آموزش و پرورش مشهد با برنامه‌ریزی مدون از اردیبهشت‌ماه آغاز و همچنان در حال انجام است. با تدبیر و مساعدت مدیرکل محترم استان و تعامل با مسئولین آموزش و پرورش تعداد کثیری دانش‌آموز مستعد و نخبه‌ی ادبی شناسایی و به آفرینش‌های ادبی استان معرفی شده‌اند.

شاعران نوجوان خراسان رضوی بر بلندای قاف

سلامی‌راد افزود: از آنجا دانش‌آموزان برگزیده در مرحله‌ی اول باشگاه قاف با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و فعالیت‌های آن، آشنا نبودند، سه‌شنبه ۲۲ خرداد به دفتر استان دعوت شدند تا ضمن حضور در فضایی امن و آرام در مصاحبه تخصصی ورود به باشگاه کشوری قاف شرکت کنند. همچنین با کارگاه‌های ادبی و برنامه‌های پیش رو مرکز آفرینش‌های ادبی آشنا شوند. در همین راستا مدیر کل کانون پرورش فکری استان ضمن حضور در نشست مصاحبه دانش‌آموزان مستعد شعر با اهدای هدیه، از این دانش‌آموزان تقدیر کرد و عنوان نمود: در ادامه‌ی این راه قطعا روزهای روشن و درخشانی در انتظار شماست و برای رشد و بالندگی ادبی شما برنامه‌های ویژه‌ای پیش‌بینی شده و اتفاق‌های خوبی رقم خواهد خورد. محمدمهدی حسین‌پور تاکید کرد که در راستای تحقق اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دیدگاه تربیتی و پرورشی کانون در کنار برنامه‌ها و کارگاه‌های تخصصی، نشست‌های ویژه‌ای با حضور اساتید برجسته پیش‌بینی شده تا توانمندی‌های شما بیش از پیش در فضای رشد و توسعه قرار بگیرد. لازم به توضیح است شناسایی استعدادهای برتر دانش‌آموزان استان از تابستان ۱۴۰۲ آغاز شد و منتخبان در دو بخش شعر و داستان به باشگاه کشوری قاف معرفی شدند. ضرورت شکل‌گیری باشگاه قاف (قله‌ی ادبیات و فرهنگ) ایجاد فرصتی ملی، عادلانه و برابر برای شناسایی و پرورش، انگیزه‌بخشی و پایدارسازی استعدادهای ادبی نوجوان و اهمیت فضای مناسب برای هدایت نسلی آگاه و متخصص و تربیت نسل نوی شاعران و نویسندگان متعهد است. سمیه سلامی‌راد در پایان ضمن اشاره به تعداد بالای اعضا دعوت شده خراسان رضوی به مصاحبه تخصصی قاف شعر، اظهار امیدواری کرد: خوش‌بین هستیم همچون باشگاه قاف داستان، در بخش شعر نیز بیشترین برگزیده در کشور، از آن فرزندان سرزمین پهناور و شاعرخیز خراسان رضوی باشد.

شاعران نوجوان خراسان رضوی بر بلندای قاف

نظر شما