شناسهٔ خبر: 67160598 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اهدای عضو بانوی زنجانی به ۳ نفر جان دوباره بخشید

مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: اهداء کلیه‌ها و کبد بیمار مرگ مغزی در زنجان به بیماران نیازمند پیوند عضو، زندگی دوباره بخشید.

صاحب‌خبر -

اهدای عضو بانوی زنجانی به ۳ نفر جان دوباره بخشید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان، اماموردی گفت: مرحومه مریم نجفلو ۴۲ ساله که به دلیل سانحه رانندگی در بیمارستان آیت الله موسوی زنجان بستری بود؛ به رغم تلاش ها و پیگیری‌های پزشکان و کادر درمان، دچار مرگ مغزی شد.

 وی افزود: به دلیل وخامت وضعیت بیمار، تلاش پزشکان و کارکنان بیمارستان برای نجات وی موثر واقع نشد و پس از اعلام مرگ مغزی بیمار، کار‌های لازم برای کسب رضایت از خانواده او انجام گرفت.

مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: با کسب رضایت از خانواده پس از تایید مرگ‌مغزی توسط تیم معالج، بیمار برای اهدای ارگان‌ها به بیمارستان سینای تهران منتقل و این عمل خداپسندانه انجام شد که در نهایت با اهدای ۳ عضو این بیمار ، بیماران نیازمند از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

 اماموردی افزود: هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد و به همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی از جمله روش‌های دریافت کارت اهدای عضو را ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲ - شماره‌گیری #۳ *۳۴۳۲* یا مراجعه به سایت اهدای عضو به آدرس https://ehda.center جهت اخذ کارت اهدای عضو اعلام کرد.

نظر شما