شناسهٔ خبر: 67160346 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

معاون‌ زراعت وزارت جهاد کشاورزی:

امسال علاوه بر خودکفایی در تولید گندم، مازاد تولید هم داریم

معاون زراعت وزارت جهادکشاورزی گفت: در دولت شهید رئیسی در تولید گندم به خودکفایی رسیدیم و امسال نیز انتظار داریم علاوه بر تأمین نیاز داخل مازاد تولید نیز داشته باشیم به طوری که رکورد تاریخی تولید را هم ارتقا دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علیرضا مهاجر در حاشیه افتتاح طرح‌های کشاورزی به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی، با اشاره به اینکه سفره‌های مردم دسترنج کشاورزان است، اظهار داشت: ما هر روز صبح تا شب با این دسترنج سر و کار داریم و به همین علت از آن به عنوان یکی از مولفه‌های مهم امنیت یاد می‌کنیم.

معاون‌ زراعت وزارت جهاد کشاورزی، افزود: سال گذشته یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار صادرات سیب زمینی، پیاز و گوجه علاوه بر تأمین نیاز داخل داشتیم.

وی با بیان اینکه در تولید شکر هم با افزایش تولید مواجه بودیم، عنوان کرد: در حوزه تولید برنج ۷۰۰ هزار تن بر میزان تولید کشور افزوده شده به نحوی که این افزایش تولید در همه حوزه محقق شده است.

مهاجر با اشاره به اینکه کالا به اندازه کافی در بازار وجود دارد، ادامه داد: استان همدان از استان‌های با ظرفیت بالاست که مرکز تحقیقات کشاورزی و دانشگاه بسیار معتبر و خوبی دارد.

معاون‌ زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: استان همدان کشاورزان زحمتکش، با فکر و با درایت دارد که قطعا نقش بسزایی در تولید محصولات اساسی کشور دارند که پشتیبان تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما امکاناتی را که در اختیار داریم به مناطقی که از ظرفیت‌های بیشتری برخوردار هستند سوق خواهیم داد.

نظر شما