شناسهٔ خبر: 67160281 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

هوا اوایل هفته آینده گرم‌تر می‌شود / رگبار و رعدوبرق در نقاط مستعد ادامه دارد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به تداوم رگبار و رعدوبرق در بعضی نقاط کشور، از افزایش بیشینه دمای هوای تهران و اهواز طی اوایل هفته آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بعضی نقاط واقع در استان‌های شمال غرب، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال شرق، بخش‌هایی از مرکز کشور، ارتفاعات استان‌های کرمان، یزد، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان، در بعضی ساعات به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رشد ابر، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد، گرد و خاک و بارش تگرگ رخ می‌دهد.

وی افزود: جمعه شرایط مذکور در بعضی نقاط شمال غرب، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، دامنه‌های مرکزی زاگرس، بخش‌هایی از مرکز کشور، ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، شمال و شرق فارس و غرب یزد انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: شنبه و یکشنبه هفته آینده، در بعضی نقاط شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، دامنه‌های مرکزی زاگرس، بخش‌هایی از مرکز کشور، ارتفاعات استان‌های کرمان، یزد، شمال و شرق فارس و شرق هرمزگان، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: دوشنبه در ارتفاعات استان‌های اردبیل، شمال و شرق آذربایجان شرقی، کرمان، گیلان، مازندران، سمنان، البرز، تهران و ارتفاعات زاگرس مرکزی، در بعدازظهر رگبار پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد.

وی گفت: سه روز آینده در بعضی نقاط شمال غرب، شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و بعضی نقاط جنوب کشور، وزش باد شدید خواهد بود و احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا، دور از انتظار نیست، همچنین در سه روز آینده شرق خلیج‌فارس، تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف تا کمی ابری، همراه با غبار رقیق و وزش باد با بیشینه دمای ۴۶ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود که بیشینه دمای این منطقه طی پنج روز آینده به ۴۹ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: وضعیت کنونی آسمان تهران، کمی ابری تا نیمه‌ابری و وزش باد، گاهی رگبار باران با احتمال رعد و برق و وزش باد شدید با بیشینه ۳۴ و کمینه ۲۴ درجه سانتی‌گراد است که طی روزهای آینده بیشینه دمای این مرکز استان، تا روز دوشنبه به ۳۸ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف از بعدازظهر باد و گرد و خاک با بیشینه ۳۶ و کمینه ۲۱ درجه سانتی‌گراد است و روز جمعه، صاف از بعدازظهر ابری، همراه با وزش باد شدید، رگبار، رعد و برق و گرد و خاک با بیشینه ۳۴ و کمینه ۲۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما