شناسهٔ خبر: 67160175 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

۵ مناظره انتخاباتی پیش‌رو با مناظرات قبل چه تفاوتی دارد؟

رئیس صدا و سیما با اشاره به ویژگی‌های متمایز پنج مناظره انتخاباتی پیش رو گفت: سطح نخبگی و کارشناسی سؤالات را بالاتر برده‌ایم؛ برنامه‌های متنوع دیگری نیز طراحی شده است که با حضور نمایندگان نامزدها برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پیمان جبلی در دیدار با جمعی از مدیران رسانه‌ها، با اشاره به اینکه از چند روز قبل و با اعلام نامزدهای تأیید صلاحیت‌شده از سوی وزارت کشور، به‌طور رسمی‌پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای ریاست‌جمهوری را آغاز کرده‌ایم، اظهار کرد: انتخابات ریاست‌جمهوری را می‌توان نقطه اوج فعالیت‌های رسانه‌ها تلقی کرد که معمولاً آن‌ها را از چند ماه قبل درگیر برنامه‌ریزی و آماده‌سازی فرایندها می‌کند.

وی افزود: با شهادت غم‌انگیز آیت‌الله رئیسی، این مسیر تغییر کرد و ما نیز در رسانه ملی، به‌رغم آنکه عزادار این غم بزرگ بودیم، بلافاصله ستاد انتخابات صداوسیما را تشکیل دادیم و در یک بازه زمانی دو تا سه هفته‌ای آماده ورود به مراحل عملی کار شدیم.

رئیس صدا و سیما با اشاره به اینکه ستاد انتخابات در همه بخش‌ها و معاونت‌های سازمان شکل گرفته است و برنامه‌ریزی کردیم که چند هدف را محقق کنیم، بیان کرد: هدف نخست، آن است که کمک کنیم انتخاباتی در تراز جمهوری اسلامی‌برگزار شود، دوم آنکه آسیب‌های دوره قبل را بررسی و آن‌ها را کنترل کنیم، سوم، مددرسانی به نامزدها برای تبلیغات و از سوی دیگر، فراهم آوردن زمینه‌ای برای شناخت هرچه بهتر مردم از نامزدهاست؛ به‌نحوی که همه فرصت مقایسه افراد و انتخاب اصلح را پیدا کنند.

جبلی با اشاره به نظرخواهی و مکاتبه با اندیشکده‌ها، دانشگاه‌ها و نخبگان برای طراحی برنامه‌ها و محور سوالات مناظره‌ها گفت: تغییراتی در برنامه‌های تبلیغاتی در این دوره ایجاد کرده‌ایم که خودش را در دو مورد نشان خواهد داد؛ میزگردهای تخصصی و مناظرات.

وی افزود: در میزگردها هر نامزد می‌تواند با حضور دو مشاور خود شرکت کند. سه کارشناس در مقابل نامزدها با تفکر و طیف فکری متنوع می‌نشینند و ۹۰ دقیقه فرصت گفت‌وگو، چالش و پرسش و پاسخ کارشناسی از سوی افراد شناخته‌شده و وزین وجود دارد. هدف از این ۱۸ میزگرد این است که مردم کامل و به‌طور دقیق متوجه دیدگاه‌های نامزدها شوند.

رئیس رسانه ملی همچنین با اشاره به ویژگی‌های متمایز پنج مناظره انتخاباتی پیش رو عنوان کرد: در این دوره سطح نخبگی و کارشناسی سوالات را بالاتر برده‌ایم. برنامه‌های متنوع دیگری نیز طراحی شده است که با حضور نمایندگان نامزدها برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما