شناسهٔ خبر: 67160162 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حال و هوای نخستین رویداد جام رسانه امید در یاسوج

یاسوج - ایرنا - خبرنگاران خبرگزاری ها و پایگاه های خبری کهگیلویه و بویراحمد امروز پنجشنبه بیست و چهارم خردادماه در تکاپو برای ربودن نخستین جام امید رسانه در شهریاسوج هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نگاهی به سالن دولت در یاسوج محل برگزاری رویداد جام رسانه امید و خبرنگارانی که با تجهیزات و و شور و نشاط دوچندانی وارد میدان مسابقه شده اند نخستین موضوعی است که توجه ما را به خود جلب می کند.

اینجا در حالی که شماری از اهالی رسانه و قلم با تجهیزات چند رسانه ای گران قیمت اقدام به تولید محتوا می کنند شمار دیگری از قلم به دستان هم با یک گوشی اندرویید هم تصاویر و فیلم ها را در قاب دوربین ثبت می کنند و خبر می نگارند.

خودنمایی تعداد انگشت شماری از تجهیزات خبرنگاران و عکاسان با سه پایه‌های دوربین و میکروفون‌های استودیویی و لب تاپ های گران قیمت بخشی از این امکانات است .

اینک صدای شاتر دوربین‌های عکاسان خبری برای گرفتن تصاویر یادگاری از خبرنگاران و هم تیمی‌های خود، همه فضای سالن را پر کرده است.

"شاتر" در دنیای عکاسی به دریچه‌ای گفته می‌شود که نور از طریق آن جذب می‌شود. شاتر در اصل پرده‌ای است که روبروی قسمت حسگر دوربین قرار گرفته و به محض شروع به کار دوربین شروع به کار می‌کند. زمانی که عکاسی شروع می‌شود و شاتر باز شده و مسیر عبور نور را باز می‌کند و بعد از اینکه مقدار نور مورد نیاز برای ثبت تصویر توسط سنسور دریافت شد، شاتر مجدداً بسته می‌شود.

مریم صیادی،خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی می گوید:انعکاس خبرها، تولید محتوا درخصوص مطالبه گری درخواست های بر زمین مانده هموطنان و اطلاع رسانی برای دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی از کارهای هر روز خبرنگاران ایران زمین است اما در این رویداد با عنوان جام امید رسانه، اهالی قلم دور هم جمع شده اند تا در میدانی سالم توانمندی های خود را به نمایش بگذارند.

وی افزود:تا پیش از این جشنواره های مختلفی برای آزمودن توان خبرنگاران در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده اما جای خالی سرعت عمل در این رقابت ها مشهود بود زیرا در رقابت های پیشین آثار خبرنگاران در طول زمان یک ساله یا چند ماه بررسی می شد.

مدیرمسئول پایگاه خبری عصر دنا تاکید کرد:از آنجا که روایتگران نخستین، رویدادها همواره برندگان حوزه اطلاع رسانی هستند و معمولا حرف اول را در مطالب ترند شده می زنند و رویداد جام رسانه امید افزون بر صحت، دقت ،سرعت عمل خبرنگاران را می سنجد میتوان این رویداد را نخستین میدان رقابتی دانست که توان اهالی رسانه را در همه ابعاد می‌سنجد.

عباس صالحی تاکید کرد:در حالی که دیده شدن تلاش های خبرنگاران از دغدغه های اهالی قلم و رسانه است ،رویداد جام امید رسانه که در واپسین روزهای اردیبهشت ماه در تهران درحال اجراست توانسته بستر رقابت سالم بین فعالان عرصه خبر را فراهم کند.

گزارشی از حال و هوای نخستین رویداد جام رسانه امید در یاسوج

نسیم راوند خبرنگار حبرگزاری فارس می گویند که اینجا خبرنگاران سراسر کهگیلویه وبویراحمد جمع شده اند تا توانایی خود در انعکاس رویدادی یک روزه را با تولید محصولات خبری از گزارش گرفته، تا یادداشت و کلیپ به نمایش بگذارند.

او خاطرنشان کرد: جام رسانه ایمد میدانی امیدآفرین برای کسانی شده که سال ها به صورت شبانه روزی عمر خود را صرف جریان سازی به منظور تحقق مطالبات بر زمین مانده هموطنان و انعکاس دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی کرده اند.

وی تاکید کرد:خبرنگارانی که تجربیاتی از ناملایمات و نامهربانی ها از گلایه های بستگان به علت کمرنگ بودن حضورشان در برنامه های خانوادگی تا کامنت های گاها غیرمنصفانه مخاطبان و البته کار در شرایط سخت سرما،گرما، باران را داشته اند حالا در سایه جام امید رسانه فرصت یافته اند تا تجربه روزنه ای امید بخش برای پاسداشت تلاش هایشان داشته باشند.

ضمن قدردانی از مسوولان برای برگزاری نخستین رویداد رسانه ای جام امید به نظر می رسد این میدان نباید تنها جایی برای رقابت خبرنگاران باشد و با معرفی برترین ها پایان یابد بلکه متولیان باید با اقدام هایی اثرات این رویداد را ماندگارتر کنند به عنوان مثال ایجاد فضایی برای تبادل نظر و بهره وری از تجربیات خبرنگاران حاضر در این رویداد به عنوان چکیده ای از استعدادهای کهگیلویه وبویراحمد در فضای مجازی گام اثربخشی به منظور بهبود فضای رسانه ای کشور است.

از آنجا که افراد شرکت کننده در نخستین رویداد جام رسانه ای یاسوج شماری از افراد خلاق،باتجربه در این عرصه هستند و جامعه رسانه ای این استان همچون دیگر اقشار همواره نیازمند آموزش های تخصصی هستند به نظر می رسد می توان از برگزیدگان این رویداد در خصوص آموزش افراد کم تجربه استفاده کرد.

جام امید رسانه با این کلیدواژه ها #_باهم_برنده ایم، #_پیشرفت دنا، #_قله پیشرفت کار خود را در استان کهگیلویه وبویراحمد آغاز کرده است.

نظر شما