شناسهٔ خبر: 67160128 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ناکامی دولت انگلیس در اخراج پناهجویان به روآندا

دولت انگلیس در پی ناکامی در اخراج پناهجویان به کشور آفریقایی روآندا ناچار شد ده‌ها پناهجوی باز داشت شده را به قید وثیقه آزاد کند.

صاحب‌خبر -

ناکامی دولت انگلیس در اخراج پناهجویان به روآندا

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، بر اساس گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های انگلیس دست کم ۷۹ نفر از پناهجویانی که توانستند وثیقه لازم را تامین کنند آزاد شده اند.
دولت انگلیس در تشدید اقدامات علیه مهاجران و پناهجویان از فروردین امسال ده‌ها نفر از آنان را برای اخراج به کشور آفریقایی روآندا دستگیر و به بازداشتگاه‌ها منتقل کرد.
رسانه‌ها در انگلیس می‌گویند برغم پیگیری‌های مکرر وزارت کشور انگلیس حاضر نشده است آمار شمار پناهجویان بازداشت شده را بیان کند.
ریشی سوناک نخست وزیرانگلیس در کارزار انتخاباتی حزب محافظه کار گفته اگر پس از انتخابات همچنان قدرت را در دست داشته باشد، روند اخراج پناهجویان به روآندا را از ماه جولای (تیرماه) آغاز می‌کند.
حزب کارگر اصلی‌ترین رقیب حزب حاکم محافظه کار، اما گفته در صورت پیروزی در انتخابات عمومی در ۴ جولای (۱۴ تیر)، سیاست اخراج پناهجویان را کنار می‌گذارد.
حزب ملی اسکاتلند و حزب لیبرال دموکرات به ترتیب سومین و چهارمین حزب بزرگ در انگلیس نیز با رد طرح اخراج پناهجویان تاکید کردند این طرح باید لغو شود، زیرا قوانین بین المللی را نقض می‌کند.
انتخابات سراسری در انگلیس برای تعیین ۶۵۰ نماینده مجلس عوام و دولت بعدی انگلیس چهاردهم تیر ماه در این کشور برگزار می‌شود. نظر سنجی‌ها از پیشتازی حزب کارگر در این انتخابات حکایت دارد.
حامیان حقوق پناهجویان نیز بار‌ها با برپایی تظاهرات در لندن و در کنار بازداشت گاه‌های محل نگهداری مهاجران رفتار دولت علیه پناهجویان را نژاد پرستانه خواندند و پایان دادن به سیاست اخراج پناهجویان به روآندا را خواستار شدند.

نظر شما