شناسهٔ خبر: 67159760 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

پرسپولیس و شناسایی چهل و چهارمین سرمربی

پرسپولیس به استقبال چهل‌وچهارمین سرمربی تاریخ خود می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، از زمانی که رجبعلی فرامرزی در سال ۱۳۴۲ هدایت پرسپولیس تهران را برعهده گرفت تاکنون که اوسمار عطای کار در این باشگاه را به لقایش بخشیده است، ۴۱ سرمربی دیگر هم روی نیمکت سرخ تکیه زده‌اند که هر کدام با داستان و ماجراهای خود از این تیم کنار رفتند.

علی پروین با ۴۶۷ بار هدایت پرسپولیس، رکورددار محسوب می‌شود و اگر یک فصل دیگر در این تیم باقی مانده بود، رکورد افسانه‌ای ۵۰۰ حضور در بازی رسمی برای این تیم را ثبت می‌کرد. پس از او نام یحیی گل‌محمدی دیده می‌شود که ۱۷۹ بار به صندلی شماره یک نیمکت پرسپولیس تکیه زده است و سپس برانکو با ۱۷۵ بازی به عنوان باسابقه‌ترین سرمربی خارجی حضور دارد. نام علی دایی با ۱۰۴ حضور در رتبه چهارم دیده می‌شود.

جالب اینکه مجموع آمار یحیی، برانکو و دایی همچنان از تعداد حضور پروین کمتر است تا به این ترتیب او که در میان سکوهای قرمزپوش به «سلطان» هم معروف شده است، رکوردی تاریخی را برای خود به ارمغان آورده باشد.

در میان سرمربیان خارجی آلن راجرز با ۹۶ حضور، مصطفی دنیزلی با ۵۶ حضور و استانکو پوکله پوویچ با ۵۴ مرتبه نشستن روی نیمکت پرسپولیس در جایگاه بعدی قرار دارند. شاید جالب باشد که بدانید تاریخ پرسپولیس در مجموع ۱۶ سرمربی خارجی و ۲۷ سرمربی داخلی داشته که از میان آنها تنها ۱۱ نفر طعم قهرمانی را چشیدند.

اوسمار ویرا، یحیی گل محمدی، برانکو ایوانکوویچ، افشین قطبی و علی پروین مربیان قهرمان لیگ برتر هستند. استانکو پوکله پوویچ و علی پروین جام آزادگان را فتح کردند. آلن راجرز به همراه بیوک وطنخواه جام تخت جمشید را بالای سر بردند و سایر سرمربیان قهرمان سایر جام‌های موجود شدند و دستشان از لیگ کوتاه ماند.

پرسپولیس حالا در انتظار چهل‌وچهارمین سرمربی خود خواهد بود. با توجه به احتمال قریب به یقین حضور یک چهره جدید روی نیمکت تیم قهرمان ایران وجود خواهد داشت.

منبع: ورزش سه

نظر شما