شناسهٔ خبر: 67159589 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقام نظامی صهیونیست: نتانیاهو، گالانت و هالوی به زباله‌دان تاریخ پرتاب خواهند شد

تهران- ایرنا- اسحاق بریک مقام نظامی بازنشسته رژیم صهیونیستی در یادداشتی، نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، یوآو گالانت وزیر جنگ و هرتزی هالوی رئیس ستاد کل ارتش این رژیم پس از جنگ غزه به زباله‌دان تاریخ پرتاب خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا از الجزیره، بریک در این یادداشت خود در روزنامه عبری زبان معاریو هشدار داد که این سه نفر می‌خواهند به این جنگ بی‌پایان به هر قیمتی شده ادامه دهند، حتی اگر منجر به خسارات سنگین و ویرانی (رژیم) اسرائیل شود.

این مقام نظامی بازنشسته رژیم صهیونیستی، افزود: نیروهای ما به دلیل کمبود نفرات مجبور می‌شوند مناطقی که اشغال کرده‌اند را ترک و سپس مدتی بعد دوباره به آنجا بازگردند چرا که کمبود نیرو اجازه نمی‌دهد برای مدت طولانی در مناطق مذکور بمانند.

بریک ادامه داد: هر روز که می‌گذرد، نیروهای ما به خاطر نداشتن نظم عملیاتی، عدم رعایت اصول اولیه نبرد، عبرت نگرفتن از تجربیات گذشته و عدم نظارت فرماندهان ارشد وارد خانه‌های تحت محاصره می‌شوند و در نتیجه وجود کمین‌ها، خیلی راحت جان خود را از دست می‌دهند.

وی با بیان اینکه در مقایسه با جنگ منطقه‌ای که در انتظار ما است و تهدیدی واقعی برای رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود، این فقط نوک کوه یخ است، افزود: ما ابدا آماده نیستیم این سه کاپیتان شکست خورده که بزرگترین فاجعه تاریخ (رژیم) اسرائیل را در هفت اکتبر به بار آوردند در حالی به جنگ ادامه دهند که از تجربیات گذشته درس نگرفته و ارتش را به سمت یک جنگ منطقه‌ای فراگیر سوق ‌دهند.

بریک در ادامه این یادداشت خود، نوشت: آنها می‌دانند هنگامی که جنگ پایان یابد، مناصب و جایگاه خود را از دست خواهند داد و به زباله ‌دان تاریخ پرت خواهند شد و به همین دلیل به نبردی بی‌پایان و با هر بهایی که شده ادامه می‌دهند حتی اگر منجر به خسارت‌های سنگین و نابودی (رژیم) اسرائیل شود.

وی افزود: اما چرا اسرائیلی‌ها این جنون را متوقف نمی‌کنند و این افراد را به خانه‌هایشان نمی‌فرستند؟، جنگ به هیچ کدام از اهداف خود نرسیده، حماس شکست نخورده است و گروگان‌ها (اسرا) زنده به منازل ‌خود بازنگشته‌اند.

بریک تاکید کرد: در حال حاضر نتانیاهو تنها تصمیم به نابودی کامل حماس و عدم توقف جنگ گرفته و این به تنهایی برای فروپاشی (رژیم) اسرائیل کافی است.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هفت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

نظر شما