شناسهٔ خبر: 67159110 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان عنوان کرد:

ذخاير استراتژيک کود‌هاي يارانه‌اي کشت تابستانه گلستان

صاحب‌خبر -
ذخاير استراتژيک کود‌هاي يارانه‌اي کشت تابستانه گلستان

خبرگزاری آریا- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان از ذخایر استراتژیک بیش از 17 هزار و 900 تن انواع کود شیمیایی کشاورزی یارانه‌ای برای کشت محصولات تابستانه خبر داد.

 

 سید صمد ضیائی در گفت‌وگو با آریا با بیان اینکه انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه به میزان کافی در انبار‌های تحت نظارت شرکت ذخیره‌سازی شد، اظهار کرد: برای کشت محصولات تابستانه انواع کود شیمیایی کشاورزی یارانه‌ای ذخیره استراتژیک شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 35 هزار و 577 تن انواع کود کشاورزی یارانه‌ای برای توزیع در میان کشاورزان استان گلستان تأمین شده است، خاطرنشان کرد: این کود‌ها شامل 24 هزار و 208 تن ازته، سه هزار و 795 تن فسفاته و هفت هزار و 574 تن پتاسه بوده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان با تأکید بر اینکه هم اکنون بیش از 17 هزار و 964 تن انواع کود ازته، فسفاته و پتاسه در انبار‌های استان ذخیره‌سازی شده است، تصریح کرد: این میزان کود ذخیره شده به میزان هشت هزار و 580 تن ازته، دو هزار و 885 تن فسفاته و 6 هزار و 499 تن پتاسه است.

وی با بیان اینکه میزان قابل توجهی محموله ازته، فسفاته و پتاسه به عنوان کود پایه جهت کشت محصولات تابستانه بین راهی وجود دارد، افزود: در حال حاضر عمده یارانه‌های بخش کشاورزی به نهاده‌های کشاورزی از جمله کود‌های شیمیایی اختصاص می‌یابد که کشاورز تنها 30 درصد بهای آن را می‌پردازد.

وی اضافه کرد: عامل بهره‌مندی، اعمال مدیریت مناسب در امر بازرگانی و دسترسی به موقع کشاورزان به آن بوده و در این زمینه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با تمام ظرفیت اقدام به کار حداکثری در جهت تأمین به موقع کود نموده است.

انتهای پیام

نظر شما