شناسهٔ خبر: 67158955 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

کشت تجاری برنج در ماهشهر ممنوع است/ الگوی کشت تابستانه رعایت... -

اقتصاد ایران: ماهشهر- فرماندار ماهشهر گفت: هرگونه کشت تجاری برنج به ویژه توسط کشاورزان خارج از منطقه ممنوع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون بندری ظهر امروز چهارشنبه در نشست شورای کشاورزی و حفاظت از منابع آب ماهشهر بیان کرد: سال گذشته با وجود اعلام محدودیت کشت برنج به دلیل تخلف‌هایی که در کشت این محصول آب بر صورت گرفت شاهد نوسان و مشکلاتی در تأمین برق بودیم.

وی گفت: با توجه به الگوی کشت اعلام شده، دستگاه‌های متولی به ویژه جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و اداره برق وظیفه دارند نسبت به پیشگیری از انحراف الگوی کشت برنج بررسی‌های لازم را داشته باشند.

فرماندار ماهشهر با بیان اینکه رهاسازی آب به صورت غیرمستمر و هر دو هفته یک بار با اولویت آبیاری نخیلات انجام می‌شود، تصریح کرد: الگوی کشت تابستانه برای زراعت ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار محصولات زراعی و ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار نخیلات در این شهرستان اعلام شده است.

بندری با تاکید بر اینکه از کشاورزان تقاضا می‌شود برای صرفه‌جویی در مصرف آب و برق الگوی کشت تابستانه را رعایت کنند، ادامه داد: امسال به دلیل بارش باران در زمان برداشت گندم عملکرد مناسبی در این بخش نسبت به سال گذشته نداشتیم.

بندری افزود: به دلیل خشکسالی ناشی از بارندگی دیر هنگام و رهاسازی نکردن آب در زمان مناسب، انتظار می‌رود بیمه نسبت به جبران بخشی از خسارت کشاورزان شهرستان به خوبی عمل کند.

فرمانداری ماهشهر، این وعده را به کشاورزان داد که باقی مانده مطالبات آنها تا پایان خردادماه جاری پرداخت شود.

برچسب‌ها:

نظر شما