شناسهٔ خبر: 67158447 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

توقیف گوشت قرمز و لاشه غیر بهداشتی دام در مشهد

رئیس شبکه دامپزشکی مشهد از کشف و توقیف گوشت قرمز و لاشه غیر بهداشتی دام حاصل از کشتار غیر مجاز در مشهد خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی دامپزشکی مشهد، محمد سیاح با بیان اینکه کشتار غیر مجاز دام یکی از خطوط قرمز دامپزشکی شهرستان است، اظهار کرد: بازرسان بهداشتی واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این شبکه با عنایت به گزارشات واصله، در بازدید از یک منزل مسکونی مقداری گوشت قرمز غیر مجاز و غیر بهداشتی، حاصل کشتار غیرمجاز دام را شناسایی و توقیف کردند.

رئیس شبکه دامپزشکی مشهد گفت: بسیاری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام نظیر بیماری مهلک و کشنده تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، بیماری شاربن و.... به راحتی از طریق دام زنده بیمار و گوشت آلوده به انسان منتقل می‌شود.

وی، این اقدام را بسیار مخاطره آمیز عنوان کرد و گفت: دام زنده در کشتارگاه‌های صنعتی دام شهرستان قبل از کشتار و همچنین بعد از ذبح شرعی توسط بازرسین بهداشتی دامپزشکی مستقر در کشتارگاه مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفته و پس از تشخیص سلامت، لاشه ممهور به مهر و لیبل تاریخ تولید و انقضا می‌شود.

سیاح، اظهار کرد: لاشه‌های کشتار شده در کشتارگاه‌ها به مدت ۲۴ ساعت در اتاق پیش سرد کشتارگاه نگهداری و پس از تکمیل فرایند سالم سازی توسط خودروهای مجهز به سیستم‌های سرمایشی و با رعایت ضوابط بهداشتی دامپزشکی به مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی هدایت می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی مشهد افزود: لاشه‌های غیر مجاز مذکور توسط بازرسان بهداشتی این مجموعه توقیف و متخلفین با تشکیل پرونده قضائی از سوی واحد حقوقی این شبکه به مراجع قضائی معرفی شدند.

برچسب‌ها:

نظر شما