شناسهٔ خبر: 67157987 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

آلمان – اسکاتلند، یورو ۲۰۲۴ را افتتاح می‌کنند

آغاز جنگ فوتبالی در اروپا 

روزنامه جوان

در هفدهمین دوره رقابت‌ها، ۲۴ تیم حاضر در شش گروه و در ۱۰ شهر آلمان با هم رقابت می‌کنند تا سرانجام در ۲۴ تیرماه قهرمان قاره‌سبز در برلین جام را بالای سر ببرد

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: رقابت‌های جام ملت‌های اروپا موسوم به یورو ۲۰۲۴ فردا شب (۲۲:۳۰) در شهر مونیخ آغاز می‌شود و تیم‌های ملی آلمان و اسکاتلند دیدار افتتاحیه را برگزار می‌کنند. در هفدهمین دوره رقابت‌ها، ۲۴ تیم حاضر در شش گروه و در ۱۰ شهر آلمان با هم رقابت می‌کنند تا سرانجام در ۲۴ تیرماه قهرمان قاره‌سبز در برلین جام را بالای سر ببرد. با توجه به همگروهی تیم‌های ایتالیا، اسپانیا و کرواسی، گروه B لقب گروه مرگ را به خود اختصاص داده است. عروسک «آلبرت» نماد رسمی این مسابقات است و کریستیانو رونالدو با شش دوره حضور در جام ملت‌ها، رکورددار محسوب می‌شود. پپه و لوکا مودریچ نیز برای پنجمین‌بار در این رویداد اروپایی به میدان می‌روند. ایتالیا مدافع عنوان قهرمانی این دوره نیز هست. ژرمن‌ها میزبان یورو ۲۰۲۴ هستند و امیدوارند این امتیاز آن‌ها را به قهرمانی اروپا برساند. آلمان یک ماه درگیر مسابقات خواهد بود و مسئولان فوتبال این کشور قصد دارند در مراسم افتتاحیه یاد و خاطره فرانتس بکن‌بائر، اسطوره فوتبال آلمان را گرامی بدارند. آلمان در حالی فرداشب دیدار افتتاحیه را برگزار می‌کند که تیم‌ملی این کشور با سه عنوان قهرمانی، پرافتخارترین تیم جام ملت‌هاست. با این وجود عملکرد ضعیف ژرمن‌ها در جام‌جهانی باعث شده شانس موفقیت‌شان در یورو ۲۰۲۴ نیز کاهش پیدا کند. آلمان در دو دوره اخیر جام‌جهانی، حتی از مرحله گروهی نیز بالا نیامده و پس از ناکامی در جام‌جهانی قطر و باخت به ژاپن بود که سران این کشور رأی به برکناری هانسی فلیک و انتخاب ناگلزمان دادند. 
آلمان، مجارستان، اسکاتلند و سوئیس، تیم‌های گروه اول را تشکیل می‌دهند. شاگردان ناگلزمان در روز‌های منتهی به شروع جام ملت‌ها شرایط خاصی را پشت‌سر گذاشتند؛ از درگیری فولکروگ و رودیگر در تمرینات تا انتقاد شدید از عملکرد مانوئل نویر درون دروازه. در جدال دوستانه آلمان و یونان، میزبان یورو با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید، اما انتقاد‌های زیادی از نویر شد. بسیاری معتقدند به جای نویر ۳۸ ساله، ترشتگن باید از دروازه ژرمن‌ها در یورو محافظت کند، اما مرغ ناگلزمان یک پا دارد و در مقابل هر انتقادی موضع‌گیری می‌کند. سرمربی همچنین روی نام نوبل، سوله، هوملس، ورنر و امره جان خط قرمز کشیده و سرژ گنابری نیز به دلیل مصدومیت فرصت بازی در جام ملت‌های اروپا را از دست داده است. در لیست اعلام شده آلمان، نویر ۳۸ ساله و تونی کروس ۳۴ ساله مسن‌ترین و جمال موسیالا ۱۸ ساله جوان‌ترین بازیکنان هستند. 
کروس باتجربه بعد از یورو کفش‌هایش را آویزان خواهد کرد، به همین‌خاطر درخشش آلمان در این دوره از بازی‌ها اهمیت زیادی برای او دارد. تونی کروس با اشاره به این مسئله از بازی افتتاحیه گفت: «قطعاً برگزاری یورو در کشور خودمان بسیار خاص است. فکر نمی‌کنم بازیکنان زیادی باشند که تجربه شرکت در یک تورنمنت بزرگ در کشور خودشان را داشته باشند. مسئولیت بزرگی در قبال ایجاد جو مناسب در کشور داریم. افتخار و لذت بزرگی است که بتوانم در این تورنمنت بازی کنم. البته فشار وجود دارد، اما باید تا حدی از این فشار لذت ببریم. در نهایت این فقط فوتبال است. قطعاً مهم است بازی افتتاحیه را با رویکردی مثبت انجام دهیم. می‌دانیم با چه حریفی روبه‌رو هستیم. اسکاتلند می‌تواند تیمی باشد که بازی مقابل آن سخت شود. با هم‌تیمی‌هایم در رئال‌مادرید که با تیم‌ملی اسپانیا به اسکاتلند باختند، صحبت کردم و کمک گرفتم. ما کاملاً آگاه هستیم و می‌دانیم بازی بسیار سختی داریم. بازیکنانی داریم که هنوز در یک تورنمنت بزرگ بازی نکرده‌اند. مهم است که به آن‌ها حس امنیت دهیم و حمایت‌شان کنیم. این وظیفه ماست که خوب بازی کنیم. باید نقاط ضعف را به حداقل برسانیم. البته تیم ما جنبه‌های مثبت فراوانی دارد، اما هنوز باید پیشرفت کنیم.»

نظر شما