شناسهٔ خبر: 67157906 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

کمتر از ۴ درصد دانشجویان علوم پزشکی کردستان شاهد و ایثارگر هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر ۱۵۲ دانشجوی شاهد و ایثارگر در مقطع کارشناسی، دکتری و دستیاری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان در حال تحصیل هستند که کمتر از ۴ درصد دانشجوبان این دانشگاه را تشکیل می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان فریدون عبدالملکی در جلسه هم اندیشی مدیران ستادهای شاهد و ایثار کلان منطقه سه آمایشی کشور اظهار کرد: کمتر از چهار درصد از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان شاهد و ایثارگر هستند که ۳۰ نفر از آن‌ها شهریه‌پرداز و ۵۵ نفر نیز ساکن خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه هستند.

وی افزود: وظیفه ما در قبال یادگارهای انقلاب، توانمندسازی فرهنگی و تحصیلی آن‌ها است اما در چارچوب ضوابط قانونی، چه بسا این دانشجویان همانند سایر دانشجویان با اجرای برنامه‌های دوره‌ای توانمندسازی چه در بحث مالی، تحصیلی و فرهنگی بتوانند به رشد و پیشرفت دست پیدا کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از اهمیت بحث فرهنگی در قشر دانشجویی بویژه قشر شاهد و ایثارگر سخن گفت و ادامه داد: دانشجویان شاهد و ایثارگر وظیفه سنگین‌تری برعهده دارند و باید در رعایت اخلاق حرفه‌ای و پیشرفت تحصیلی، پیشرو سایر دانشجویان باشند.

عبدالملکی اضافه کرد: اجرای کارگاه‌ها و کلاس‌های توانمندسازی، حمایت‌های مالی و خوابگاه‌ها برنامه‌هایی است که در نظر داریم برای این قشر ارجمند ویژه‌تر خدمات ارائه دهیم.

نظر شما