شناسهٔ خبر: 67157835 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

حماس: پاسخ ما به پیشنهاد آتش‌بس مطابق با اصول قطعنامه شورای امنیت است

طاهر النونو مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی حماس چهارشنبه شب در اظهاراتی گفت که پاسخ این جنبش به پیشنهاد آتش‌بس اعلامی از سوی رئیس جمهور آمریکا مطابق با اصول قطعنامه اخیر شورای امنیت است

صاحب‌خبر -
حماس: پاسخ ما به پیشنهاد آتش‌بس مطابق با اصول قطعنامه شورای امنیت است
کد خبر: 663346
|
۱۴۰۳/۰۳/۲۳ ۲۲:۱۹:۰۶

طاهر النونو مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی حماس چهارشنبه شب در اظهاراتی گفت که پاسخ این جنبش به پیشنهاد آتش‌بس اعلامی از سوی رئیس جمهور آمریکا مطابق با اصول قطعنامه اخیر شورای امنیت است.

به گزارش ایرنا از الجزیره، النونو با بیان اینکه واشنگتن همچنان به موضع جانبدارانه خود از رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد، افزود: آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا از ابتدای جنگ در نقش وزیر خارجه رژیم اشغالگر صحبت می‌کند و موضع بی طرف ندارد.

مشاور رسانه‌ای هنیه گفت: ما به میانجی‌ها و پیشنهادهای ارائه شده از سوی آنها برای آتش بس در غزه نگاه مثبت داریم و موضع ما روشن است و آن آتش بس دائمی و خروج کامل اشغالگران از نوار غزه است.

النونو در ادامه با تاکید بر اینکه این رژیم صهیونیستی است که از آتش بس سرباز می‌زند، افزود: تکمیل مذاکرات به جدیت دولت آمریکا و رژیم اشغالگر برای اجرای توافق بستگی دارد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ۳۱ می گذشته (۱۱ خرداد جاری) و همزمان با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری در این کشور اعلام کرد که رژیم صهیونیستی پیشنهاد جدیدی برای برقراری آتش‌بس و تبادل اسرا ارائه کرده که این پیشنهاد از طریق قطر به حماس ارائه شده است. بایدن از طرفین خواست این فرصت را از دست ندهند و بر سر این پیشنهاد به توافق برسند.

پس از آن آمریکا پیشنهاد قطعنامه‌ای را برای برقراری آتش بس در غزه و آزادی اسرا به شورای امنیت ارائه کرد که در نشست روز دوشنبه به وقت محلی (۱۰ ژوئن ۲۰۲۴ برابر با ۲۱ خرداد ۱۴۰۳) شورای امنیت سازمان ملل با ۱۴ رای مثبت و یک رای ممتنع (روسیه) و بدون هیچ رای مخالفی تصویب شد.

در قطعنامه ۲۷۳۵ شورای امنیت که دارای هفت بند می‌باشد، آمده است که قطعنامه پیشنهادی آمریکا تمام قطعنامه‌های مربوطه در مورد وضعیت خاورمیانه از جمله موضوع فلسطین را یادآور می‌شود و بر اهمیت تلاش‌های دیپلماتیک مستمر مصر، قطر و آمریکا با هدف دستیابی به یک توافق آتش‌بس جامع شامل سه مرحله تاکید می‌کند.

در این قطعنامه آمده است: از پیشنهاد آتش‌بس جدید اعلام شده در ۳۱ مه که اسرائیل آن را پذیرفت استقبال می‌کند و از حماس می‌خواهد که آن را نیز بپذیرد و از هر دو طرف می‌خواهد که شرایط آن را به طور کامل بدون تاخیر و بدون قید و شرط اجرا کنند.

 

نظر شما