شناسهٔ خبر: 67157198 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار البرز:

کارگزاران ولایتمداری و مجاهدت شهید رییسی را سرلوحه کار خود قرار دهند

کرج - ایرنا - استاندار البرز گفت: ولایتمداری، مجاهدت و اخلاص را به تبعیت از رییس جمهور شهید سرلوحه کار خود قرار دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا،" مجتبی عبداللهی" چهارشنبه شب در نشست شورای فرهنگ عمومی استان البرز، با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و همراهان شهیدش، افزود:اخلاق مداری یکی از ویژگی شهید آیت الله رئیسی بود ولی ولایتمداری، ولایت پذیری، مجاهدت و اخلاص وی بسیار شاخص تر بود که ما باید بعنوان کارگزاران این نظام از این خصایص الگو بگیریم.

وی بیان کرد: رییس جمهور خستگی ناپذیر دولت سیزدهم در مدت خدمت صادقانه خود ۴۸ سفر رسمی استانی به سراسر کشور داشت و سفر دوم به البرز نیز بلافاصله بعد از سفر روسیه صورت گرفت که نشان از تعهد و مسئولیت پذیری این شهید است.

عبداللهی، به بخشی از دستاوردهای دولت صادق الوعده سیزدهم اشاره کرد و گفت: احیای بیش از یک هزار و ۳۰۰ معدن کوچک مقیاس، احیای بیش از هشت هزار واحد اقتصادی راکد و ایجاد ۱۱۸ هزار اشتغال، عضویت رسمی در پیمان همکاری های شانگهای، انعقاد ۳۷۰ تفاهم نامه در حوزه های اقتصادی، افزایش ۹.۷ درصدی ارزش صادرات تنها بخشی از دستاوردهای دولت سیزدهم بود.

وی افزود: در دولت نهم و دهم مجموعا یک میلیون و ۲۰۰ مسکن ساخته شد که حدود ۸۵۰ هزار واحد آن تحویل داده شد و از این تعداد حدود ۲۸۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور مانده بود که دولت سیزدهم خود را موظف به تحویل آن کرد .

استاندار البرز گفت: تنها در شهرجدید مهستان حدود ۱۰ هزار واحد مسکن مهر تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شد.

وی همچنین به تشریح اقدامات و دستاوردهای استان در دولت سیزدهم پرداخت و گفت: باید با تبیین گری و اطلاع رسانی از دستاوردهای نظام به ویژه در دولت سیزدهم، در جامعه اعتمادافزایی و امیدبخشی کنیم.

عبداللهی گفت: رشد مشارکت مردم استان البرز در انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور اول و دور دوم نشان از افزایش اعتماد مردم به خدمتگزاران نظام بود.

وی افزود: البرز بعنوان ایران کوچک که نماد همگرایی و اتحاد اقوام مختلف ایرانی است باید با شور و شکوه مشارکت در کشور بدرخشد.

عبداللهی گفت: امید است بر مبنای نقشه مهندسی فرهنگی استان البرز بتوانیم اهداف و افق فرهنگی استان را برنامه محور، ساختار یافته و منسجم دنبال کنیم.

وی با اشاره به انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، ادامه داد: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خودشان، حضور پرشور مردم در انتخابات پیش رو را مکمل قدرشناسی و تشییع باشکوه پیکر رییس جمهور شهید و همراهان شهید وی دانستند.

عبداللهی بیان کرد: افراد حاضر در این جمع از اثرگذاران و معتمدان جامعه هستند بنابراین می توانند در تبیین گری و آگاهی بخشی مردم نقش موثری داشته باشند.

پرکار و مردمی بودن از ویژگی های بارز شهدای خدمت بود

رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز نیز در این نشست ضمن گرامیداشت ایام و طلب مغفرت برای شهدای خدمت، افزود: پرکار و مردمی بودن از ویژگی های بارز شهدای خدمت بود.

آیت الله " سید محمد مهدی حسینی همدانی " ادامه داد: اقدام در حوزه فرهنگی در البرز از بسیاری مسایل عمیق تر و حساس تر است چراکه دشمنان به این استان چشم دارند و همواره درصدد تهاجم فرهنگی در البرز هستند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: مسئولان حاضر در این شورا دارای نقش و مسئولیت هستند از آنجایی که فرهنگ در همه ابعاد احاطه دارد باعث می شود هر کس به اندازه جایگاه خود به فرهنگ آگاهی داشته باشد و براساس دید و درک خود به این مقوله توجه کند و گاه از بخش های دیگر غافل شود.

وی افزود: باید در نظر داشت هر تصمیم فرهنگی در سایر ابعاد چه نقش و تاثیری را ایفا خواهد کرد؟ و آیا رابطه بین فرهنگ و مسایل جامعه به درستی سنجیده شده است؟.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی ) مبنی بر اینکه پشتوانه تصمیمات فرهنگی نقشه فرهنگی است، گفت: اثرات تصمیم گیری فرهنگی باید در جامعه مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: در تخصیص و هزینه منابع مالی و اجرایی باید تغییراتی ایجاد شود چراکه جامعه در حال تحول است و بدون برنامه سازی و تعیین مسیر درست برای اعتبارات نمی توان اقدام فرهنگی کرد.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به نقش موثر مردم، نهادها، مساجد و هیات ها، گفت: برای تدوین مهندسی فرهنگی در بحث کلان بیش از ۲ هزار نفر ساعت به تولید کتابچه تولید مهندسی فرهنگی کشور پرداخته اند و برش استانی آن نیز مشخص شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز افزود: برای تهیه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی استان اقدام را آغاز کردیم و در دو سال گذشته اقدامات لازم صورت گرفت و پنج عنوان کلی با حدود ۱۷۰ برنامه مشخص شد.

وی گفت: برای اولین بار در کشور برنامه ریزی فرهنگی در شهر کرج بر مبنای نقشه مهندسی فرهنگی در حال اجرا است و از سال گذشته بنا بر این بود که اعتبارات فرهنگی در قالب این برنامه هزینه شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: از این پس اقدامات فرهنگی بر مبنای مهندسی فرهنگی استان در سراسر البرز صورت می گیرد تا ارزیابی و بودجه ریزی بر این اساس دنبال شود.

نظر شما