شناسهٔ خبر: 67156732 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش: شهید رئیسی دولت مردمی را پایه‌ریزی کرد

کاشان- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: شهید آیت الله رئیسی مسیر عاقبت به‌خیری را در خدمت به مردم معنا و دولت مردمی را پایه‌ریزی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رضامراد صحرایی عصر چهارشنبه در آیین کلنگ زنی هنرستان دارالاکرام- بزرگترین مجموعه هنرستانی کشور در کاشان- افزود: مصلحت مردم خط قرمز شهیدآیت الله رئیسی بود و برگرداندن این گفتمان به نظام اداری کشور ایشان را متمایز کرد چراکه هرجا حکمرانی مردم‌پایه شکل بگیرد اعتلای آن دولت قطعی است.

وی اظهار کرد:شهید آیت الله رئیسی برای خیران ارزش خاص قائل بود و همواره می گفت که حضور در بین خیران برایش افتخار است.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش گفت: شاخص پیشرفت بر مبنای رضایتمندی مردم سنجیده می شود و هیچ عامل پیشرفتی بدون رضایت مردم معنا ندارد؛ در ۳۳ ماه عمر دولت سیزدهم هفت هزار مدرسه در کشور ساخته، ۳۰ هزار کلاس درس با ۳۰ میلیون متر مربع فضای آموزشی ایجاد شد و آنچه نهضت مدرسه سازی را متمایز کرده مشارکت مردم در مدرسه سازی است.

صحرایی گفت: بعد از انقلاب اسلامی کار خیر با مدرسه سازی نمود پیدا کرد،بعد از خیران مدرسه ساز،خیران بیمارستان ساز و راهساز و دانشگاه ساز نیز ظهور و بروز پیدا کردند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد:۱۱ درصد از تمامی مدرسه های ساخته شده در کشور خیرساز است؛ ۵۴ درصد بقیه مدارس نیز با مشارکت خیران ایجاد شد.

صحرایی گفت: بسیاری از طرح های آموزشی که در دولت سیزدم افتتاح شد سال های قبل شروع شده و نیمه‌تمام مانده بود و جلوه ای از ناامیدی ایجاد می کرد اما دولت با کار جهادی این طرح ها را تکمیل کرد و به بهره‌برداری رساند.

هنرستان دارالاکرام کاشان به عنوان بزرگترین مجموعه هنرستانی کشور شامل پنج دپارتمان تخصصی و فضاهای وابسته خدماتی و رفاهی در زمینی به مساحت ۱۳۰ هزار متر مربع با زیربنای ۸۳ هزار متر مربع طی سه سال آینده قرار است افتتاح شد؛ اعتبار کل این مجموعه بزرگ ۱۴ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

نظر شما