شناسهٔ خبر: 67156635 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پرداخت وام اشتغال ۲۰۰ میلیون تومانی به زوجین روستایی متولد دهه ۶۰

تفاهمنامه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با معاونت رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، برای پرداخت وام اشتغال ۲۰۰ میلیون‌تومانی قرض الحسنه به زوجین روستایی متولد دهه ۶۰ به امضا رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سیدامیرحسین مدنی، معاون توسعه روستایی روستایی و مناطق محروم کشور در مراسم امضای تفاهمنامه پرداخت وام اشتغال به زوجین روستایی متولد دهه ۶۰ با بیان اینکه هدف این تفاهم نامه حمایت از تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده در مناطق روستایی، عشایری و محروم کشور است گفت: بر اساس تفاهم‌نامه امروز از منابع این معاونت تسهیلات اشتغال ۲۰۰ میلیون‌تومانی قرض الحسنه ۴ درصدی به زوجین روستایی متولد دهه ۶۰ در سال جاری پرداخت می‌شود.

مدنی گفت: ارائه این تسهیلات با هدف جلوگیری از افزایش سن ازدواج و تسهیل اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت و فرزند آوری و اجرای برنامه‌های مشترک با هدف توانمندسازی اقتصادی زنان انجام می‌شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به توجه ویژه شهید آیت الله رئیسی به روستا‌ها و مناطق محروم با تشریح عملکرد دولت سیزدهم در تکمیل زیرساخت‌های عمرانی و اشتغال در حوزه روستایی گفت: در دولت سیزدهم اقدامات بسیار ویژه‌ای در حوزه روستایی کشور انجام شد که باتوجه نسبت به دولت‌های قبلی کم نظیر بود.

او اضافه کرد: در این دولت ۶ هزار و ۸۸۰ کیلومتر راه آسفالته، ۳۲ هزار کلاس درس، آسفالت معابر ۱۵ هزار روستا، مقاوم سازی ۷۴۰ هزارواحد مسکن روستایی، آبرسانی به ۵ هزار ۳۰۰ روستا، دسترسی به اینترنت برای هفت هزار و ۵۰۰ روستا، گازرسانی به ۶ هزار و ۳۰۰ روستا، احداث ۵۱۹ واحد خانه بهداشت، برق رسانی به ۵۱۰ روستا و احداث ۲۴۲ واحد شبکه مرکز جامع سلامت انجام شد که مجموعا ۲۸ هزار و ۵۲۷طرح با اعتبار بیش از ۱۶۱ هزار میلیارد تومان در ۲۵ هزار ۷۵۱ روستا صورت گرفت.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور درباره آمار اشتغالزایی در روستا‌های کشور افزود: در دولت سیزدهم برای ۹۵۲ هزار و ۶۳۵ نفر روستایی با تسهیلات ۱۴۰ همت اشتغالزایی صورت گرفت.

<div id="video-display-embed-code_11210502"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4258325/11210502?width=600&height=350"></script></div>

انسیه خزعلی هم در این مراسم با بیان گزارشی از میزان وام پرداخت شده به زوجین دهه شصتی روستایی در سال گذشته طی تفاهم قبلی گفت: باید شرایط اعطای وام توسط بانک‌ها تسهیل شود تا افراد بیشتری بتوانند از این وام استفاده کنند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده افزود: باتوجه به اینکه مردان برای اشتغال از روستا به شهر‌ها مهاجرت می‌کنند این تفاهمنامه با هدف افزایش جمعیت و فرزندآوری و همچنین مهاجرت معکوس روستاییان بسیار موثر خواهد بود.
­

<div id="video-display-embed-code_11210503"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4258325/11210503?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما