شناسهٔ خبر: 67156273 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

توجه به حوزه کشاورزی آینده شغلی در لرستان را تامین می‌کند

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: گسترش فرهنگ کار و اهمیت به حوزه کشاورزی آینده شغلی فرزندان را تامین می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوطالب شفقت روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان چگنی اظهار کرد: اولویت ما توسعه اقتصاد کشاورزی است و باید به روستاییان توجه شود بنابراین ایجاد کردن شرایط اشتغال این قشر و فراهم کردن زیرساخت‌ها ضروری است.

وی با بیان اینکه حوزه اقتصاد کشاورزی مزرعه تا منزل است در این مسیر می توان برای چندین نفر شغل ایجاد کرد افزود: باتوجه به ظرفیت های موجود امروز با ایجاد زنجیره ارزش اقتصاد کشاورزی فاصله داریم و در این رابطه تنها جهاد کشاورزی مسوول نیست و تمامی دستگاه های اجرایی موظف به حمایت و تلاش هستند.

استاندار لرستان افزود: مسوولان باید برای توسعه اقتصاد کشاورزی برنامه داشته باشند چراکه به عنوان یک راهبرد در دستور کار قرار گیرد و همه باید احساس تکلیف کنند.

شفقت با بیان اینکه جهاد کشاورزی باید مرداد امسال الگوی کشت را اعلام کند افزود: طرح های عمرانی نیمه تمام چگنی باید تعیین تکلیف شود و روند اجرای آنها با برنامه ریزی جدید آغاز شود.

فرماندار چگنی هم در این نشست با بیان اینکه ۳۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی در این شهرستان وجود دارد که ۱۶ درصد آن آبی و مابقی دیم است افزود: ضریب نفوذ گاز در این شهرستان 98 درصد است که بزودی جشن ۱۰۰ درصدی برگزار می شود.

افشین بازگیر گفت: تحول بزرگی در حوزه فناوری در چگنی درحال رخ دادن است و در دولت سیزدهم تمامی اقدامات در این حوزه انجام شده و امیدواریم تا هفته دولت پروژه‌های باقیمانده تکمیل شود.

وی ادامه داد: در حوزه آب شرب یکی از پرتنش ترین شهرستان ها بودیم و در ابتدای دولت سیزدهم ۳۱ روستا با تانکر آبرسانی میشد اما اکنون پروژه های حوزه آب در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: در سیل ۹۸ تخریب پل ها موجب قطع ارتباط شد که تاکنون ۶ پل احداث شده است همچنین در حوزه نوسازی مدارس ۱۳ مدرسه کلنگ زنی و افتتاح شد.

بازگیر بیان کرد: با توجه به اهمیت رودخانه کشکان برایم معیشت و زندگی مردم چگنی، خشک شدن آن، آب شرب و حوزه کشاورزی مردم را به صورت جدی تهدید می‌کند.

نظر شما