شناسهٔ خبر: 67156002 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

بازی را دیدم، شک ندارم به پرسپولیس لطف شد

مهاجم سابق استقلال به حاشیه‌های نایب قهرمانی این تیم واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر آن هم در حالی که استقلال تا هفته‌های پایانی صدر جدول را در اختیار داشت با حاشیه‌های بسیاری همراه شد. مهاجم سابق استقلال در این زمینه به انتقادهایی که به جواد نکونام وارد شده واکنش متفاوتی نشان داده است.  

گزیده صحبت‌های محمد مومنی با فارس درخصوص کسب عنوان نایب قهرمانی استقلال را در زیر بخوانید:

  • {مصدومیت مهدی‌پور و یامگا} دست نکونام از داشتن بازیکنان تاثیرگذار تیمش خالی بماند. شاید برخی این مساله را نادیده بگیرند ولی وقتی بازیکنی از تیم شما کنار می‌رود باید خیلی زحمت بکشید تا جایگزین او را پیدا و به اهداف تاکتیکی خودتان نزدیک کنید.
  • {تساوی مقابل نساجی} به نکونام  حق می‌دهم. شما وقتی بشنوید رقیبتان ۳ گل عقب است، به دنبال کنترل بازی خودتان هستید. برخی خرده می‌گیرند که باید بدون توجه به بازی‌های دیگر، نساجی را می‌برد ولی ممکن است هر آدمی در این شرایط چنین تفکری داشته باشد که چرا باید به آب و آتش بزنیم.
  • {ضرر استقلال} استقلال آنجا ضرر کرد که بازی پرسپولیس ۴ دقیقه بیشتر شد و در آن ۴ دقیقه گل چهارم را زدند که دیگر کاری از دست استقلال بر نمی‌آمد.
  • {واکنش به عمدی بودن اتفاقات پرسپولیس} عده‌ای اتفاقات خوشایند برای تیم رقیب را عمدی می‌دانند اما به اعتقاد من نباید اینطور نگاه کرد. هیچ کس دوست ندارد آبروی خودش را به خاطر خوشایند دیگران حراج کند. باید خودمان بهتر تدبیر می کردیم.
  • {لقب جام آفسایدها به قهرمانی پرسپولیس} در اینکه به پرسپولیس لطف بیشتری شده شکی نیست که شاید تاثیر گرفته از جو هواداری این تیم باشد. به عنوان مثال شک ندارم گلی که پرسپولیس در بازی با ملوان زد، آفساید بود. بازی را دیدم و شک ندارم. باید به هوادار استقلال حق بدهیم اینطور بگوید ولی ولی باید در اتفاقات به دنبال مستندات باشیم.
  • {بلاتکلیفی نیمکت استقلال و نکونام} باید این حق را برای مدیران هلدینگ خلیج فارس قائل بشیم که سبک سنگین کنند. آن‌ها در آینده باید جوابگوی مردم باشند. هواداران از این به بعد از هلدینگ توقع دارند. استقلال پیشینه قهرمانی آسیا دارد. الان هم داعیه درخشش در آسیا را داریم که این مساله کار هلدینگ را سخت تر می‌کند.
  • {ماندن نکونام} نکونام اگر امکانات و شرایط بهتری باشد، حتما نتایج بهتری می‌گیرد. اگر کاری کرده یا حرفی زده برای این بوده که این پرچم را بلند کند. پس از زوایای مختلف او را نقد نکنیم. نکونام حتما عیب‌هایی دارد ولی برای هوادار این همه رنج و سختی را تحمل کرده است. سعی نکنیم او را لِه کنیم.
  • {جدایی احتمالی نکونام} او هم برود باید یک نفر جدید بیاید. تا بخواهد با بازیکنان و فضای تیم آشنا شود، زمان می‌برد. درواقع هر فردی بیاید تازه روی پله اول است اما نکونام یکسال در این مسیر حرکت کرده است. بهتر است به او فرصت بدهیم.

نظر شما