شناسهٔ خبر: 67154905 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

کشف ۲ هزار و ۸۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در کهگیلویه و بویراحمد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۲ هزار و ۸۷ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در این استان کشف و ضبط شد. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۲ هزار و ۸۷ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در این استان کشف و ضبط شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سیدجواد هاشمی در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، اظهار کرد: شهید آیت الله رئیسی بارها بر مبارزه با قاچاق کالا تاکید داشت و از آنجا که قاچاق تهدید کننده امنیت اجتماعی و اقتصادی و تهدید کننده اشتغال است متولیان امر باید ریشه ای با این پدیده برخورد کنند.

وی عملکرد برخی دستگاه ها در مبارزه با قاچاق کالا را قانع کننده ندانست و افزود: مقطعی اقدام کردن دستگاه ها در زمینه مبارزه با قاچاق کالا موجب شده کارها اثرگذار نباشد که باید در این زمینه فکر اساسی انجام شود.

هاشمی عنوان کرد: پدیده قاچاق موجب از بین رفتن سرمایه و ارز کشور می شود، هر چند بیشتر نگرانی ما از مبدا است که بدون هیچ دغدغه ای و برخوردی کالاهای قاچاق در گمرک ها و لنج بارگیری و به راحتی انتقال داده می شود و باید وقت و هزینه زیادی را صرف مبارزه با قاچاق کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر ضرورت احداث ایستگاه ایست و بازرسی در پاسگاه میمند تاکید کرد و ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای احداث ایست و بازرسی در این نقطه ۱۵۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال اختصاص داده شده است.

وی ابراز کرد: این پروژه پیشرفت حدود ۵۰ درصدی دارد از سازمان مدیریت و برنامه ریزی تقاضا داریم مابقی اعتبار این پروژه را اختصاص دهد.

هاشمی عنوان کرد: برای جلوگیری از قاچاق، دام ها پلاک گوش شوند که باید این موضوع مورد توجه جهاد کشاورزی استان باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مبارزه با قرص های روانگردان با تمام توان انجام شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ارزش ریالی پرونده های مکشوفه قاچاق در سال گذشته ۲ هزار و ۸۷ میلیارد ریال است.

حسین بهمنی اظهار کرد: این رقم در کل سال ۱۴۰۱ یک هزار و ۶۶ میلیارد ریال بود.سال ۱۴۰۱ یک هزار و ۲۰۱ مورد متهم دستگیر شد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد، تعداد متهمان دستگیر شده ۱۴۰۲ را یک هزار و ۸۵۹ نفر عنوان کرد و افزود: این آمار ۶۵۰ نفر بیشتر از سال قبل آن است.

بهمنی ابراز کرد: در این ربطه ۸۷۵ دستگاه خودرو توقیف و ۲ باند قاچاق کالا متلاشی شد.

انتهای پیام 

نظر شما