شناسهٔ خبر: 67154793 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یونیسف: ۳ هزار کودک در غزه با خطر مرگ مواجه‌اند

تهران – ایرنا – صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد به دنبال حمله رژیم اسرائیل به شهر رفح حدود سه هزار کودک در نوار غزه به دلیل گرسنگی و عدم دسترسی به امکانات درمانی مواجه هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روسیا الیوم، یونیسف تأکید کرد: با وجود بهبود اندک در زمینه ارسال کمک های غذایی به شمال نوار غزه، توزیع کمک های بشردوستانه در جنوب نوار غزه به شدت کاهش یافته است و این امر، کودکان این منطقه را با خطر سوء تغذیه مواجه می کند.

یونیسف می افزاید: خشونت هولناک و آوارگی، همچنان باعث عدم دسترسی آوارگان به امکانات و خدمات بهداشتی شده است.

«ادیل خضر» مدیر منطقه ای یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا در این باره گفت: همچنان شاهد تصاویر وحشتناکی از کودکان غزه هستیم که به دلیل ادامه کمبود مواد غذایی و نابودی تأسیسات زیربنایی بهداشتی منطقه در مقابل دیدگان خانواده هایشان جان خود را از دست می دهند.

خضر افزود: چنانچه مداوای این کودکان که شمار آنها به بیش از سه هزار تن می رسد، از سر گرفته نشود، آنها با خطر فوری و خطرناک ابتلای به بیماری های خطرناک و همچنین عوارضی مواجه خواهند بود که زندگی آنها را تهدید خواهد کرد و آنها را به فهرست طولانی کودکانی که به دلیل محرومیت عمدی از امکانات جانشان را از دست داده اند، خواهد افزود.

مدیر منطقه ای یونسیف تأکید کرد که باید در واکنش به هشدارهای این سازمان درباره افزایش مرگ کودکان غزه به دلیل سوء تغذیه، کمبود آب و بیماری ها، اقدامات فوری برای نجات جان کودکان صورت گیرد اما این ویرانی و جنگ همچنان ادامه دارد.

این مسئول یونیسف خاطرنشان کرد: به دنبال تخریب بیمارستان ها و فقدان امکانات درمانی، شاهد موج بیشتری از آلام کودکان و حتی مرگ آنها هستیم.

مدیر منطقه ای یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا تصریح کرد که این سازمان کمک های غذایی را برای ورود به غزه آماده کرده است که در صورت دریافت مجوز، اقدام به ارسال آنها به این منطقه خواهد کرد.

خضر تأکید کرد: افزایش امنیت و کاهش محدودیت ها باعث فراهم شدن شرایط فعالیت میدانی بهتری برای ما خواهد شد اما آنچه کودکان بیش از هرچیزی به آن نیاز دارند، آتش بس در نوار غزه است.

به گزارش ایرنا، با گذشت هشت ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

نظر شما