شناسهٔ خبر: 67154227 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری کلاس های آموزشی با موضوع بیماری هاری در فهرج

رئیس شبکه دامپزشکی فهرج گفت: کلاس‌های آموزشی با همکاری شبکه بهداشت در حوزه پدافند زیستی در خصوص بیماری هاری در فهرج برگزار شد.

صاحب‌خبر -

کلاس‌های آموزشی با همکاری شبکه بهداشت شهرستان فهرج در حوزه پدافند زیستی درخصوص بیماری هاری در سطح شهرستان فهرج برگزار شد. 

مهدی بماندشتی گفت: در این کلاس‌های آموزشی، دهیاران و شهروندان با بیماری هاری که یک بیماری ویروسی خطرناک و غیرقابل درمان که در صورت توجه نکردن به مسائل بهداشتی و هشدارها، می‌تواند سلامت شهروندان را تهدید کند و باعث خسارت جبران ناپذیری شود، آشنا شدند. 

وی افزود: این بیماری از طریق سگ، گربه و حیوانات حیاط وحش مانند گرگ، روباه، شغال، خدنگ و... قابل انتقال به سایر حیوانات اهلی و جامعه انسانی می‌باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی فهرج بیان داشت: شبکه دامپزشکی شهرستان با انجام اقداماتی مانند: برگزاری کلا س‌های آموزشی برای اگاه سازی شهروندان، واکسیناسیون سگ‌های گله و نگهبان علیه بیماری هاری، سعی می‌کند از شیوع این بیماری جلو گیری کنند. 

وی از شهروندان و دامداران درخواست کرد: سگ‌های نگهبان خود را در محلی مطمئن و با قلاده مهار کرده و همچنین به صورت مرتب آن ها را  علیه این بیماری واکسینه کنند و از تماس آن ها با سایر حیوانات مانند سگ و گربه‌های ولگرد و بلا صاحب و سایر حیوانات ناقل این بیماری جلوگیری کنند و درصورتی که حیوان اهلی  آن‌ها مورد گزش از سوی حیوانات مشکوک به بیماری قرار گرفتند، موضوع را برای انجام اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

نظر شما