شناسهٔ خبر: 67153871 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

کاهش ۷۰ مگاواتی مصرف برق ادارات در خوزستان - اکونیوز

اقتصاد ایران: اهواز- ایرنا- سخنگوی صنعت برق خوزستان با اشاره به آغاز طرح کاهش مصرف برق در ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان از ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ تاکنون گفت: ۷۰ مگاوات بار مصرف برق ادارات استان با شروع دستورالعمل ابلاغی کاهش داشته است.

صاحب‌خبر -

کامران حدادی چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این میزان صرفه جویی معادل مصرف برق یک شهر مانند رامشیر، کرخه، بستان، هویزه و آغاجاری است اظهار کرد: اگر این صرفه جویی صورت نمی‌گرفت، بار اضافی به شبکه تحمیل می‌شد که با مدیریت بهینه مصرف برق در بخش اداری، شاهد پایداری شبکه در بخش‌های صنعت و کشاورزی هستیم.

حدادی با تاکید بر ضرورت تداوم این روند افزود: از تمامی دستگاه‌های اجرایی و ادارات درخواست می‌کنیم تا با کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق نسبت به سال ۱۴۰۰ و کاهش ۶۰ درصدی بعد از ساعات اداری در پایداری شبکه برق استان همکاری لازم را داشته باشند.

سخنگوی صنعت برق خوزستان گفت: اداراتی که مصوبات مربوط به کاهش مصرف برق را رعایت نکنند اخطار دریافت می‌کنند و در صورت توجه نکردن با قطع برق مواجه خواهند شد.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۲ هزار میلیارد ریال پاداش به مشترکان کم‌مصرف شرکت توزیع برق خوزستان پرداخت شد. در سال جاری برنامه‌ریزی شده تا سه هزار میلیارد ریال پاداش به صورت نقدی، لوازم خانگی، خودرو و جوایز نفیس دیگر به مشترکان کم‌مصرف و خوش‌حساب استان تعلق گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما