شناسهٔ خبر: 67153699 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر دفتر اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی:

بخش کشاورزی کشور باید به سمت تجاری شدن حرکت کند

اراک - ایرنا - مدیرکل دفتر امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بخش کشاورزی کشور باید از مسیر سنتی خارج و به سمت تولید محور و تجاری حرکت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد خالدی عصر چهارشنبه در آیین نکوداشت برگزیدگان بخش کشاورزی استان مرکزی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در سالن غدیر استانداری این استان در اراک، افزود: در این راستا پشتیبان‌ها نقش موثری دارند که باید مورد توجه جدی قرار دهند.

وی بیان کرد: فعالیت در بخش کشاورزی با ریسک‌های بالایی برخوردار است.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: تامین مالی یکی دیگر از مشکلات این بخش است، صندوق توسعه ملی باید ۱۰ درصد از منابع ریالی را به بخش کشاورزی اختصاص دهد اما سال گذشته شاید یک دهم درصد هم از این محل دریافت نشد.

خالدی اظهار کرد: ۱۵ درصد منابع مالی بانک‌ها نیز باید به بخش کشاورزی تخصیص یابد اما در برآوردهای صورت گرفته، هفت و نیم درصد در این راستا پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: با وجود مشکلات مختلف، کشاورزانی هستند که مقتدرانه در این عرصه فعالیت می‌کنند و در راستای خدمت به مردم می‌کوشند.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی افزود: جامعه و بخش کشاورزی نیاز به توان این افراد دارد و به طور قطع می‌توان با مدیریت درست، به عملکرد بهتر دست یافت.

خالدی تاکید کرد: باید بتوانیم مجموعه‌های موفق را توانمندتر کنیم و بهره‌وروی زمانی مفهوم دارد که در کل زنجیره رخ دهد.

وی گفت: اگر به سمت کشاورزی تجاری حرکت نکنیم در بسیاری از امور با مشکل همراه می‌شویم و چاره‌ و گزینه‌ای جز اتصال شرکت‌های پیشرو را به تولیدکنندگان وجود ندارد.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: همه باید تلاش کنند تا در مسیر افزایش بهره‌وری، تولید، صادرات و خودکفایی با قدرت گام بردارند.

در پایان این آیین از ۶۳ برگزیده بخش کشاورزی استان مرکزی با اهدای لوح و جایزه تقدیر به عمل آمد.

نظر شما