شناسهٔ خبر: 67153023 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

امضای تفاهم‌نامه تسهیلات اشتغال ۲۰۰ میلیون‌ تومانی به زوجین روستایی دهه ۶۰

تفاهم‌نامه معاونت توسعه روستایی روستایی و مناطق محروم کشور با معاونت رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، برای پرداخت وام اشتغال ۲۰۰ میلیون‌تومانی قرض الحسنه به زوجین روستایی متولد دهه ۶۰ به امضا رسید.

صاحب‌خبر -

سیدامیرحسین مدنی گفت: بر اساس تفاهم‌نامه امروز از منابع این معاونت تسهیلات اشتغال ۲۰۰ میلیون‌تومانی قرض الحسنه ۴ درصدی به زوجین روستایی متولد دهه ۶۰ در سال جاری پرداخت می‌شود.

معاون توسعه روستایی روستایی و مناطق محروم کشور ادامه داد: ارائه این تسهیلات با هدف جلوگیری از افزایش سن ازدواج و تسهیل اجرای سیاستهای جوانی جمعیت و فرزند آوری و اجرای برنامه های مشترک در راستای توانمندسازی اقتصادی زنان انجام می شود.

وی با اشاره به توجه ویژه شهید آیت الله رئیسی به روستاها و مناطق محروم با تشریح عملکرد دولت سیزدهم در تکمیل زیرساخت های عمرانی و اشتغال روستایی در حوزه روستایی گفت: در دولت سیزدهم اقدامات بسیار ویژه ای در حوزه روستایی کشور انجام شد که باتوجه نسبت به دولت های قبلی کم نظیر بود.

مدنی افزود: در این دولت ۶ هزار و ۸۸۰ کیلومتر راه آسفالته ، ۳۲ هزار کلاس درس، آسفالت معابر ۱۵ هزار روستا ، مقاوم سازی ۷۴۰ هزارواحد مسکن روستایی، آبرسانی به ۵ هزار ۲۸۳ روستا ، دسترسی به اینترنت برای ۷۵۰۰ روستا، گازرسانی به ۶ هزار و ۳۵۴ روستا، احداث ۵۱۹ واحد خانه بهداشت، برق رسانی به ۵۱۰ آبادی و احداث ۲۴۲ واحد شبکه مرکز جامع سلامت انجام شد که مجموعا ۲۸ هزار و ۵۲۷ پروژه با اعتبار بیش از ۱۶۱ هزار میلیارد تومان در ۲۵ هزار ۷۵۱ روستا صورت گرفت.

معاون توسعه روستایی روستایی و مناطق محروم کشور درباره آمار اشتغالزایی در روستاهای کشور افزود: در دولت سیزدهم برای ۹۵۲ هزار و ۶۳۵ نفر روستایی با تسهیلات ۱۴۰ همت اشتغالزایی صورت گرفت.

دبیر شورای عالی جهادسازندگی با اشاره به راه اندازی پویش چله خدمت به یاد شهید آیت الله رئیسی گفت: در این پویش بیش از ۴ میلیون خدمت توسط بیش از ۲۶۰ هزار نفر از مردم به یاد شهید آیت الله رئیسی انجام شده است که افتتاح حدود ۳ هزار و ۷۰۰ طرح دولتی نیز به این پویش اضافه خواهد شد.

نظر شما