شناسهٔ خبر: 67151384 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

انتظارمان از تنیس مدال آوری است/ نظارت جدی بر فدراسیون ها دا... -

اقتصاد ایران: معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: نگاه ما از حالا به بعد به رشته تنیس مانند تنیس روی میز است و انتظار مدال آوری داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در پایان مجمع انتخاباتی فدراسیون تنیس اظهار کرد: چنین تعاملی را تاکنون در ورزش کشور ندیده بودم و از این اتفاق خوشحالم. همدلی در بین دو ارکان ورزشی کشور به وجود آمده است که جای قدردانی دارد. سیزدهمین انتخابات را برگزار کردیم در تلاش هستیم پنج فدراسیون را هم طبق تاکید وزیر ورزش تعیین و تکلیف کنیم.

وی افزود: تعویق مجمع تنیس اتفاق خوبی بود چون کاملاً شفاف سازی صورت گرفت. به عزیزی بابت انتخاب مجدد به عنوان رئیس فدراسیون تبریک می‌گویم. توقع ما دیگر از تنیس مانند تنیس روی میز است. انتظار داریم این رشته در میادین بین بین‌المللی مدال‌آور باشد و پرچم کشورمان توسط ورزشکاران این رشته به اهتزاز دربیاید. فرایند قهرمانی یک مسیر مشخص دارد و فدراسیون تنیس باید از همه فرصت‌ها برای رسیدن به این مسیر استفاده کند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در ادامه گفت: رهبر انقلاب هم دنبال قهرمانی و افتخار آفرینی ورزشکاران است و به همین خاطر همواره به اعزام کاروان‌های کیفی تاکید دارند. ورزش این روزها ابزار اقتدار است و باید جدی گرفته شود. ما همیشه به مجامع احترام گذاشتیم و هیچ توصیه‌ای به رئیس هیأت‌ها نکردیم و نخواهیم کرد چون معتقد هستم مجمع یک فدراسیون که متشکل از زحمت‌کشان این رشته هستند باید آنها انتخاب کنند رئیس چه کسی باشد. در دوومیدانی هم که مشکلاتی پیش آمده اتفاقاتی رخ داد که مجمع به تعویق افتاد و باز من اعلام کردم اعضای مجمع باید تاریخ جدید را تعیین کند و همین اتفاق هم رخ داد.

اسبقیان اضافه کرد: تلاش ما این خواهد بود که با همین فرمان جلو برویم. نظارت جدی را روی عملکرد فدراسیون‌ها خواهیم داشت. حمایت هم خواهیم داشت اما دخالت هرگز در شأن وزارت ورزش نبوده و نیست و ما هم هرگز چنین کاری را در کار فدراسیون‌ها انجام ندادیم.

مناف هاشمی نماینده کمیته ملی المپیک هم که این مجمع حضور داشت گفت: خوشحالیم که یک فدراسیون المپیکی دیگر ما تعیین تکلیف شد. یکی از توفیقات برگزاری به موقع مجمع این است که ما شاهد مدیریت‌های ثابت در فدراسیون‌ها و تأثیر گذار در بازی‌های آسیایی، بازی‌های المپیک و سایر مسابقات هستیم.

وی افزود: در آستانه بازی‌های المپیک هستیم. امید و آرزوی من این است که رشته‌های دیگری هم می‌تواند در ایران ارتقا پیدا کند در المپیک‌های بعدی هم حضور داشته باشند. ما همیشه در المپیک وابسته به مدال‌آوری چند رشته بودیم مانند کشتی، تکواندو و وزنه برداری ولی در بازی‌های آسیایی شاهد تاریخ سازی سایر رشته‌ها بودیم. تنیس هم رشته با پتانسیلی است و انتظار ما از آنها این است که در دوره بعدی بازی‌های آسیایی در بین رشته‌های مدال‌آور قرار بگیرد.

نظر شما