شناسهٔ خبر: 67151345 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

تهدید ایلان ماسک به ممنوعیت استفاده از دستگاه‌های اپل در شرکت‌هایش

ایلان ماسک در واکنش به خبر همکاری رسمی اپل و اوپن ای‌آی در حوزه هوش مصنوعی تهدید کرد استفاده از آیفون و سایر دستگاه‌های اپل را در شرکت‌های خود ممنوع می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین‌الملل سیتنا، ایلان ماسک با انتشار پستی در حساب شخصی خود در ایکس گفت در صورتی که اپل بخواهد از ابزار چت جی‌پی‌تی در لایه سیستم عامل استفاده کند، به نقض امنیتی غیر قابل قبولی دست زده است.

ماسک تهدید کرد نه تنها کارمندان شرکت‌های خود را از استفاده از دستگاه‌های برند اپل منع می‌کند بلکه بازدیدکنندگان این شرکت‌ها را نیز مجبور می‌کند تا دستگاه‌های خود را هنگام ورود به این مجموعه‌ها، تحویل دهند.

شرکت‌های تسلا، اسپیس‌اکس و شبکه اجتماعی ایکس که تحت مدیریت ایلان ماسک هدایت می‌شوند در مجموع بیش از ۱۰۰ هزار کارمند دارند.

اپل به تازگی در کنفرانس سالانه خود از همکاری با اوپن ای‌آی در زمینه ارائه برخی ویژگی‌های هوش مصنوعی در گوشی‌ها، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌هایش خبر داد.

این شرکت تاکید کرد حریم خصوصی مشتریانش را در اولویت قرار داده و به همین خاطر اطلاعات خصوصی آن‌ها هنگام استفاده از این ویژگی‌ها افشا نخواهد شد.

شرکت سازنده آیفون همچنین گفت هنگامی که کاربران از امکانات هوش مصنوعی این شرکت استفاده کنند، اطلاعات موجود در دستگاه آن‌ها جمع‌آوری یا ذخیره نخواهد شد.

امکانات جدید هوش مصنوعی اپل قرار است پاییز امسال در نسخه جدید سیستم‌ عامل‌های آی‌اواس، مک‌اواس و آی‌پد او‌اس عرضه شوند.

ایلان ماسک که در ماه‌های گذشته بارها علیه اوپن ای‌آی موضع گرفته، هنگام تاسیس این مجموعه در سال ۲۰۱۵ از جمله بنیان‌گذاران آن بود اما در ادامه راه از این شرکت جدا شد.

ماسک اوایل ماه مارس ۲۰۲۴ از اوپن ای‌آی و مدیرعامل آن، سم آلتمن شکایت کرد.

در این شکایت عنوان شد این شرکت ماموریت ابتدایی خود را که «توسعه هوش مصنوعی به نفع بشریت» بود کنار گذاشته و حالا صرفا به دنبال منافع مادی است.

اوپن ای‌آی در واکنش به این موضوع، شکایت یاد شده را «بی‌معنی» و «خیالی» توصیف کرد و رفتار ماسک را ناشی از حسادت او به موفقیت این شرکت خواند.

ماسک به دنبال رشد ناگهانی اوپن ای‌آی، شرکتی به نام «اکس‌ای‌آی» (xAI) با هدف رقابت با این مجموعه راه‌اندازی کرد.

اکس‌ای‌آی که در دور جدید سرمایه‌گذاری خود موفق به جذب شش میلیارد دلار شد در حال حاضر ۲۴ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما